مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری گیلان گفت: زنان با توجه اینکه رکن اصلی هر خانواده محسوب می‌شوند، نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده برعهده دارند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، زهرا یعقوب نژاد در خصوص نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده مطرح کرد: زنان با توجه اینکه رکن اصلی هر خانواده محسوب می‌شوند، نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده برعهده دارند. هر گونه دگرگونی در وضعیت زن، اثرات مستقیم بر تمامی شرایط خانواده خواهد داشت.

وی گفت: هرقدر مادر و همسر در خانواده از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی در شرایط مطلوب قرار داشته باشد، می‌توان گفت که این شرایط مطلوب در خانواده نیز بازتاب خواهد یافت.

یعقوب نژاد در ادامه افزود: زنان با شرایط فوق‌الذکر در یک خانواده می‌توانند مانند یک حامی و محافظ مستحکم در خانواده عمل کنند که بحران‌های گوناگون نتواند بر پایه‌های خانواده آسیب وارد کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حقیقت این است که مادران شاغل و دارای مسئولیت‌های اجتماعی، وظیفه‌ سنگین‌تر و خطیرتری به عهده دارند افزود:  این زنان همزمان در چند سنگر در حال فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: عمده‌ این بانوان از توانایی مدیریتی بالا برخوردارند که بتوانند شرایط گوناگون زندگی را به گونه‌ای تحت تسلط درآورند که خلا ناشی از حضور کمتر در خانه، آسیبی به مهمترین رکن زندگی‌شان که زندگی خانوادگی‌ست وارد نکند.

یعقوب نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: در این راه نسبت به سایر بانوان، مرارت‌های بیشتری را تحمل می‌کنند. هنر مدیریت زمان و توان از شاخصه‌های ممیز این قشر از بانوان است. مدیر کل امور خانواده و بانوان گیلان تصریح کرد: نقش زنان در ارتقا سطح فرهنگی خانواده نقشی موثر و اساسی‌ست زیرا مادر به عنوان اولین معلم فرزند در نهاد خانواده، انتقال دهنده‌ باورها و نظام اندیشگانی خود به فرزند است؛ نقشی که هیچ فرد دیگری با این میزان از تاثیرگذاری را ندارد.

وی گفت: عمده اهتمام مادران دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر این است که فرزندانی توانمند و مسئولیت‌پذیر پرورش دهند و این باز می‌گردد به نگرش و عملکرد زن در نهاد خانواده و توانایی وی در تدبیر و تمییز امور.

وی با بیان اینکه دفتر امور زنان و خانواده به عنوان دبیرخانه ستاد خانواده و جمعیت استان با توجه به نقش تنظیم‌گری و هماهنگی میان اقشار و دستگاه‌های مختلف از زمان تشکیل ستاد تا کنون در تلاش بوده است گفت: این ستاد در تلاش است تا برنامه‌هایی را متناظر با مواد قانونی و البته به اقتضای ذائقه‌ فرهنگی- بومی- اجتماعی استان پیشنهاد کند.

یعقوب نژاد در تشریح این برنامه‌ها مطرح کرد: لازمه این برنامه این است که، نگاه نهادینه شده در خصوص مزیت‌های کم‌فرزندی را در استان اصلاح و فرهنگ غالب را به سوی گفتمان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متمایل کندو این وظیفه‌ای دشوار و نیازمند عزم همگانی در استان است‌.