به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، نمایشگاه مسند مستانگی از 4 شهریور در گالری نقش و خط افتتاح شد که در بردارنده 35 اثر خوشنویسی نستعلیق است؛ تمام آثار این نمایشگاه مربوط به 7 ماهه اخیر بوده و برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی شدهاند.ترکیببندیهای خاص و تنوع قلم، از ویژگیهای اصلی […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، نمایشگاه مسند مستانگی از 4 شهریور در گالری نقش و خط افتتاح شد که در بردارنده 35 اثر خوشنویسی نستعلیق است؛ تمام آثار این نمایشگاه مربوط به 7 ماهه اخیر بوده و برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی شدهاند.ترکیببندیهای خاص و تنوع قلم، از ویژگیهای اصلی آثار بختیاری در این نمایشگاه به شمار میآیند که هر کدام با تذهیبهایی چشمنواز، نظر مخاطبان و اساتید کهنهکار خط ـ نقاشی را به خود جلب میکند.
در این نمایشگاه اساتیدی همچون غلامحسین امیرخانی، اسرافیل شیرچی، محمد حیدری، داوود نیکنام، علی شیرازی، امیراحمد فلسفی از آثار به نمایش گذاشته شده دیدن کردند. همچنین حضور چهرههایی مانند فاضل جمشیدی خواننده سابق ارکستر ملی، سهیل محمودی شاعر و حجتالاسلام والمسلمین احمد مبلغی از اعضای شورای خبرگان رهبری نیز در این نمایشگاه قابل توجه بود.
یکی دیگر از ویژگیهای این نمایشگاه در روز افتتاحیه، حضور هنرآموزان خوشنویسی بود که سعی میکردند در حاشیه این نمایشگاه، نمونه آثار خود را به اساتید حاضر در مراسم نشان داده و از نقطهنظرات آنها بهره ببرند.جواد بختیاری، دارنده رتبه استادی و خط ایرانی و مبین نسیتهای طلایی در خط ایرانی (نستعلیق) است و تاکنون به جز نمایشگاههایی که در نقاط مختلف کشور داشته، آثارش را در کشورهای مختلف نظیر آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلستان، ترکیه، اتریش، سوئیس، ایتالیا نیز به نمایش گذاشته است. همچنین جایزه بزرگ فستیوال جهانی خوشنویسی امارات در سال 1383، فستیوال جهانی خوشنویسی تهران در سال 1376، از جمله موفقیتهای باارزش این هنرمند مطرح به شمار میآید.
وی که فارغالتحصیل نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است در کنار کار خوشنویسی و تدرسی، تاکنون عناوین مختلفی از تالیفات خود را نیز در قالب کتاب منتشر کرده که طربنامه عشق، سخن عشق، کتیبه، شور مستی، گلستانم آرزوست، سحر شب، راز نگاه و میتراود مهتاب از جمله این عناوین هستند.بختیاری پیشتر در نشستی خبری، درباره آثاری که در نمایشگاه تازه خود به نمایش درآمده، گفته بود: در نمایشگاه حاضر سعی کردهام تمام اصول زیباییشناسی خط را رعایت کنم. سایه روشن انرژی موسیقی درون خط را نشان میدهد. تعادل بین سیاه و سفیدی و ترکیببندی را رعایت کردهام و باید بگویم که در ترکیببندی، سفیدی نقش اساسی دارد. این فضای سفید همان سکوت است. اگر هنرمند سکوت را خوب نشناسد نمیتواند اثری پویا داشته باشد.
نکته قابل توجه دیگر درباره آثار این نمایشگاه آن است که بختیاری در آنها از مرکبهای قدیمی که از پوست گردو ساخته میشوند استفاده کرده و همچنین کاغذها با کمترین اسید فرآوری شدهاند.
نمایشگاه مسند مستانگی همه روزه تا 15 شهریور ماه، از سات 10 صبح تا 20 در گالری نقش و خط دایر است و علاقهمندان میتوانند برای دیدن آثار به محل نمایشگاه واقع در تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان روشنایی، شماره 12 مراجعه کنند.
انتهای پیام/