مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از برگزاری نمایشگاه «من حجاب را دوست دارم» به مناسبت روز عفاف و حجاب در پیاده‌راه فرهنگی این شهر خبر داد.

ندای گیلان:علیرضا قانع عصر امروز در جریان بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه عفاف و حجاب در این شهر اظهار کرد: ساعت 17 روز 21 تیرماه جاری نمایشگاه «من حجاب را دوست دارم» در پیاده‌راه فرهنگی شهر رشت گشایش می‌یابد.

وی، دایر کردن نمایشگاه مذکور را به مناسبت روز عفاف و حجاب عنوان کرد و افزود: غرفه‌های دوخت رایگان چادر، جلوه‌های حضور، مدافعان حریم خانواده، محصولات حجاب برتر، مشاوره دینی، حجاب و کودک، «من حجاب را دوست دارم» و «بهم میاد» در نمایشگاه مذکور در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه نمایشگاه مذکور تا 25 تیرماه جاری دایر است، تصریح کرد: نمایشگاه «حجاب را دوست دارم» با همکاری فرمانداری رشت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، نیروی انتظامی استان، اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حوزه علمیه واحد خواهران استان، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، جنبش حجاب، پایگاه مقاومت حضرت رقیه (س) شهرداری رشت و بسیج جامعه زنان ناحیه مرکزی رشت دایر می‌شود.

قانع در ادامه به برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان را با همکاری هنرمندان برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه طرح بهار قرآن 3 در مساجد منطقه پنج رشت برگزار شده است، بیان کرد: سال گذشته برنامه مذکور در 25 مسجد برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان امسال 10 محفل انس با قرآن با همکاری شهرداری‌های مناطق در مساجدی که در سال‌های گذشته اجرا نشده بود، اجرایی شده است.

قانع به حضور مدیران شهری در مساجد شهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: اقامه نماز جماعت، اجرای گروه تواشیح، قرائت قرآن و اهدای جایزه به قید قرعه از برنامه‌های اجرایی در محافل انس با قرآن بود.

وی با بیان اینکه ضیافت افطاری ساده در پیاده‌راه فرهنگی رشت در ماه مبارک رمضان امسال برگزار شده است، اظهار کرد: مراسم مذکور توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با مشارکت شورای اسلامی، شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه، سازمان حمل و نقل بار و مسافر، سازمان پسماند و روابط عمومی و امور بین‌المللی شهرداری رشت با هدف ترویج فرهنگ افطاری ساده بین مردم و خانواده‌ها در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری برگزار شده است.

وی، طول مسیر ضیافت افطاری مذکور را از خیابان سعدی تا خیابان امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: 3 هزار نفر در ضیافت افطاری مذکور شرکت کردند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به برگزاری تعزیه در پیاده‌راه فرهنگی این شهر، بیان کرد: ساعت 22 از سوم تا دوازدهم تیرماه جاری برنامه مذکور توسط گروه شاهزاده ابراهیم (ع) در پیاده‌راه فرهنگی رشت برگزار شده است.

قانع از برگزاری همنشینی مهمانی خدا در پیاده‌راه فرهنگی رشت با مشارکت موسسه فرهنگ «گیل کوچصفهان» خبر داد و تصریح کرد: 31 خردادماه امسال برنامه مذکور با حضور «سیامک حلمی» از پیشکسوتان سینما، تلویزیون و تئاتر کشور و «مبین رستگار» از بازیگران سینما و تلویزیون با شعرخوانی و مداحی برگزار شده است.

وی، همایش علمی ـ پژوهشی معراج رسول اکرم (ص) را از برنامه‌های مشارکتی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در ماه مبارک رمضان ذکر کرد و گفت: همایش مذکور با مشارکت پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به برگزاری مسابقه «اولین دعوت مهمانی خدا» در ماه مبارک رمضان امسال، خاطرنشان کرد: مسابقه مذکور به مناسبت روز قلم با استقبال خوب شهروندان برگزار شده است