سید حمید حسینی گفت : اصحاب رسانه در حل مشکلات،شفاف سازی و انعکاس مشکلات زندانیان و خانواده آنها نقش مهمی دارند.
به گزارش ندای گیلان از رشت ، سید حمید حسینی مدیر کل زندان های استان گیلان در جلسه تقدیر از اصحاب رسانه  مطرح کرد :اصحاب رسانه در حل مشکلات،شفاف سازی  و انعکاس مشکلات زندانیان و خانواده آنها نقش مهمی دارند.
وی گفت : اگرچه بخشی از جمعیت فعلی زندانیان گیلانی مجرم بوده و حضور آنها در بیرون درد ساز است وبایدبه صورت و موقت و یا دائم در زندان باشند ،ولی عده ای هم مجرم نیستند وهویت اجتماعی دارندو لازم است نگاه اجتماع به آنهاتغییر کند.
مدیر کل زندان های گیلان  بابیان اینکه خانواده های زندانیان به خاطر جرم سرپرست خانواده قربانی آسیب های اجتماعی میشوند ،افزود: اهمیت این موضوع می طلبد تا اصحاب رسانه در این رابطه با ما همکاری بیشتری داشته باشند.
حسینی بیان داشت : مشکلات وآسیب ها در رابطه بازندان ها بایستی از طریق رسانه ها به مسئولان ارائه شود.
وی بااشاره به اینکه :درنشست خبری آینده گزارشی در حوزه های مختلف ،از قبیل بهداشت وغذا و وضیعت زندانیان ارائه داده میشود ،گفت :طرح خیلی مسائل ممنوعیت قانونی وشرعی دارد ولی در حوزه های اشتغال ،حرفه آموزی وحمایت از خانواده های زندانیان  ،کارهای بسیار بزرگی میتوان انجام داد و بافرهنگ سازی ،میزان برگشت افراد به چرخه جرم را کاهش داد.
وی بابیان  اینکه لازم است ،کسانی باشند که افراد را   پس از آزادی از زندان تحویل بگیرند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند  ، افزود: درغیراینصورت اصلاح شدن آنها تحت تاثیر مشکلات مختلف قرار میگیرد.
این مقام‌مسئول در خاتمه  افزود: تلاش مدیران بایستی ارتقای عملکرد در سایه شفاف سازی باشد و از تلاش اصحاب رسانه در این مسیر قدردانی میکنیم و امید واریم بتوانیم در نشست خبری آینده گزارش ها و مشکلات دراین حوزه را به درستی انتقال دهیم.