نشست مشترک شهردار رشت و نمایندگان شرکت سرمایه گذار خارجی نورینکو چین پیرامون اجرای قطار شهری با محوریت تراموا صبح امروز برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در این نشست  با اشاره به اینکه در ماه هاي گذشته تفاهم نامه اي با وزارت دفاع در خصوص انجام پروژه مورد بحث داشتیم گفت: وزارت دفاع با توجه به سابقه كار در اين موضوع و ارتباطات داخلي و بين المللي توان اجرای این فرایند را داشته و دارند.

شهردار رشت با تصریح بر اینکه در متن اين تفاهم نامه تأمين مالي 34درصدي پروژه بر عهده وزارت دفاع گذاشته شده است افزود: مابقي تعهد هاي مالي بر عهده شهرداري رشت می باشد.

وی ادامه داد:از طرفي اقدامات فني،با محوريت وزارت دفاع و تاييد راهداری با به كارگيري مشاورين و پيمانكاران اجرايي می شود.

جی یان کوهانگ نیز در این نشست با بیان اینکه پروژه هایی که این شرکت اجرا می کند فاینانس میان ایران و چین است اظهار کرد:پروژه قطار شهری رشت ابتدا به سفارت چین معرفی و پس از آن وزرات خانه ها و بانک های مربوط مجوز لازم برای اجرای آن صادر کنند.

وی بیان داشت: پس از اخذ مجوزات لازم از سوی دو کشور ، این پروژه در الویت اجرا قرار خواهد گرفت.

نماینده شرکت سرمایه گذاری نورینکو با تصریح بر اینکه روند فاینانس توافقی میان ایران و چین توسط دو دولت صورت میگیرد گفت:سود فاینانس بر اساس سود بانکی چین و دوره بازپرداخت آن 15 ماهه است.

گفتنی است پروژه هایی نظیر قطار برقی تهران ، کرج ، گلشهر ، و مترو خط ۴ تهران و جمعی دیگر از پروژه های مرتبط با مترو تهران ، از فعالیت های  شرکت نو رینکو است.