نشست مشترک استاندار و مجمع نمایندگان گیلان با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز (پنجشنبه) برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست با استاندار و رییس و اعضای مجمع نمایندگان گیلان گفت: تخصیص 7 هزار میلیارد تومان برای اتمام هرچه سریعتر 60 طرح زیرساختی و توسعه گیلان تا پایان سال آینده نیاز است که ترزیق می شود.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور که در سفری یکروزه و با هدف بررسی طرحهای نیمه کاره و اولویت دار گیلان امروز به رشت آمده است، در نشست مشترک با استاندار و مجمع نمایندگان گیلان، به بررسی روند اجرای طرحهای عمرانی و توسعه ای گیلان پرداخت و با تاکید بر اهتمام جدی دولت برای اتمام طرح های دارای بیش از 70 درصد پیشرفت کار، تاکید کرد: مجموع بررسی ها و گزارشات دریافتی در این سفر نشان می دهد که هم اکنون 60 طرح عمرانی، زیرساختی و توسعه ایی با پیشرفت کار بالای 70 درصد در گیلان وجود دارد که اتمام هرچه سریعتر آن از اولویتهای دولت است.
داوود منظور با بیان اینکه برای اتمام این 60 طرح اولویت دار که بخش مهمی از آنان در زمره مصوبات سفر دور نخست رییس جمهور به گیلان نیز محسوب می شود، 7 هزار میلیارد تومان نیاز است و تلاش می شود با تخصیص به موقع این اعتبارات، حداکثر تا پایان سال آینده این 60 طرح به بهره برداری برسد.
وی در همین رابطه اضافه کرد: بخشی از این طرحها مانند خط آهن رشت – کاسپین تا پایان امسال افتتاح می شود و بقیه طرحها هم به تدریج در سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
معاون رییس جمهور همچنین افزود: اجرای کامل طرح های حوزه فاضلاب شهری رشت، ساماندهی کامل پسماند و احیای محیط زیست طبیعی از جمله طرح های ست که همراه با انواع طرح های تولیدی و صنعتی، محورهای مواصلاتی داخل استانی و بین استانی و همچنین بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی جنرال لاکان رشت در اولویت اجرا و بهره برداری قرار دارند.
منظور در ادامه بر لزوم حمایت از تولیدات کشاورزی گیلان بویژه در دو حوزه چای و برنج تاکید کرد و افزود: دولت برای حمایت از شالیکاران بنا دارد از طریق ستاد تنظیم بازار به تعادل در روند عرضه و تقاضا بپردازد و مباشرین بخش خصوصی را برای خرید برنج مرغوب گیلان وارد عمل نماید.

استاندار گیلان نیز با مثبت ارزیابی کردن سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به گیلان گفت: بازدید از انواع طرح های عمرانی، تولیدی و اشتغالزا، زمینه تخصیص اعتبارات لازم را به اولویت های گیلان مهیا می نماید.
اسدالله عباسی افزود: بی شک این اولویت ها هم به تقویت تولید و اشتغال استان کمک می کند و هم جایگاه منطقه ای استان را برای توسعه مبادلات خارجی ایران با حوزه اوراسیا ارتقاء می بخشد.
رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در نشست بررسی اولویتها و الزامات توسعه استان گفت: در این نشست انواع طرح های اولویت دار استان برای تسریع در روند توسعه و تکمیل زیرساختها تعیین تکلیف شد که انتظار می رود دولت با لحاظ اعتبارات لازم در لایحه بودجه سال آینده، زمینه حمایت از شالیکاران گیلانی و تقویت اقتصاد کشاورزی را به عمل آورد.
در ادامه این نشست سید علی آقازاده، جبار کوچکی نژاد و محمدرضا احمدی از نمایندگان مردم رشت و خمام، سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا، رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و حسن محمدیاری نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر هر یک در سخنانی عمده ترین محدودیتها و مشکلات استان را در بخشهای تولیدی، صنعتی، لزوم تحقق عدالت اجتماعی در روند توزیع اعتبارات، ارتقاء زیرساختها، توجه به الزامات محیط زیستی، تداوم ساماندهی معضل دیرینه پسماند و فاضلاب تشریح و بر لزوم تخصیص منابع لازم برای طرح های اولویت دار استان تاکید کردند.