فرماندار ماسال در نشستی مشترک با مدیرکل ثبت احوال گیلان به بررسی مسائل و اقدامات ثبت احوال در این شهرستان پرداختند.

به گزارش ندای گیلان از ماسال،  وحید پور حضرت در نشست مشترک با مدیر کل ثبت احوال استان گیلان در دفتر کار خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سپهبد سلیمانی به مردم شریف ایران و به ویژه رهبر معظم انقلاب(مدظله) ومردم ولایتمدار شهرستان ماسال اظهار داشت: سازمانهای مختلفی درکشور وظیفه تعیین وجمع آوری آمار صحیح را بر عهده دارند،آمار صحیح در تعیین سرنوشت و برنامه ریزی و توسعه کشورنقش بسزایی را ایفا میکند.

فرماندار ماسال در این نشست با تقدیر از حضور مدیر کل ثبت احوال در این شهرستان اظهار داشت: ثبت احوال شهرستان اقداماتی از قبیل ثبت وقایع حیاتی، تعویض شناسنامه و صدور کارت هوشمند ملی را برعهده دارد و با آمار صحیح جمیعتی میتواند در تصمیم گیری ،برنامه ریزی و پیشرفت کشور تاثیر گذار باشد.

وی  با اشاره به اهمیت انتخابات وحضورحداکثری مردم جهت تعیین سرنوشت سرزمین خود تاکید کرد : ثبت احوال از آنجا که عضو اداری هیات اجرایی انتخابات و شورای راهبردی انتخابات است، حوزه مهم در تشکیلات اجرایی انتخابات استان و شهرستان به حساب می آید وبا ارائه درست آمار و صدور اسناد و شناسنامه و تسریع در صدور کارت هوشمند ملی فرایند تاثیر گذاری را که از حساسیت ویژه ای برخوردار است را داشته باشد.

مدیر کل ثبت احوال گیلان نیز در این نشست  با تشریح اقدامات این اداره کل در جهت صدور کارت های ملی هوشمند، تعویض شناسنامه ها، واگذاری خدمات ثبت احوال به دفاترپیشخوان، خاطرنشان کرد: هدف ثبت احوال تسهیل و تسریع در ارائه خدمات ثبت احوال  در راستای تکریم ارباب رجوع است.

قاسم روحانی فر بیان داشت:در بحث ثبت وقایع چهار گانه و صدور کار ملی هوشمند و تعویض شناسنامه در سطح کشور،استان گیلان جزء استانهای برتر محسوب می شود.

وی اظهار داشت:اداره کل و ادارات شهرستای آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک درسطح استان با توجه به اینکه یکی از ابزارهای مهم در انتخابات،شناسنامه و کد ملی است را دارد، لذا در این مدت زمان باقیمانده جهت صدور شناسنامه و کارت ملی هوشمند اقداماتی و آمادگی در سطح استان وشهرستانها  صورت گرفته .

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت ها و امکانات لازم جهت ارائه ی تمامی خدمات در شهرستان ها از اولویت های اداره کل ثبت احوال است ابراز امیدواری کرد :امیدواریم با تخصیص اعتبار لازم و دید ویژه فرماندار در تخصیص اعتبار به این اداره ،بروزرسانی تجهیزات و امکانات و توسعه و بهبود فضای اداری اقدام نماییم.