فرماندار فومن گفت: نباید اجازه دهیم زیبایی‌های طبیعی فومن با زباله نابود شود.

به گزارش ندای گیلان،حسین اسماعیل‌پور در جلسه مدیریت پسماند فومن اظهار داشت: امروزه کل جهان با معضل محیط زیستی روبه‌رو است.

فرماندار فومن با بیان اینکه انسان در قبال زمین مسئولیت شرعی و قانونی و انسانی دارد اعلام کرد: دنیا به‌دنبال استراتژی مناسب برای حل این مشکل است.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم زیبایی‌های طبیعی این شهرستان با زباله نابود شود تصریح کرد: مدیریت پسماند از سوی مردم و مسئولان بسیار با اهمیت بوده و از گروه‌های مردمی و سمن‌های محیط زیستی در این خصوص حمایت می‌کنیم.

اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه تربیت اجتماعی در حوزه مدیریت پسماند مغفول مانده است بیان کرد: آموزش در حوزه پسماند و تفکیک زباله را از پیش دبستانی آغاز و در دانشگاه‌ها به اتمام برسانیم تا بتوانیم قدمی مثبت در این حوزه برداریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با بیان اینکه در این راستا می‌توانیم از ظرفیت بسیجیان نیز استفاده کنیم ابراز داشت: متاسفانه در مباحث اجتماعی نتوانسته‌ایم به‌درستی از ظرفیت‌های نیروهای بسیجی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه در کسب، تمدید و صدور پروانه باید به حوزه پسماند توجه کرد و هزینه در مدیریت پسماند نیز یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و سودآور است گفت: تمام مهمانپذیرها باید متناسب با فعالیت خود باکس‌های جمع‌آوری پسماند خشک تهیه و نصب کنند در غیر این‌صورت با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه مردم در زمینه پسماند و زباله از آگاهی مناسبی برخوردار نیستند اظهار داشت: مردم همه وظایف در حوزه پسماند را بر عهده دستگاه‌های اجرایی می‌دانند و خود کمترین مشارکت را در این زمینه دارند.


 

 

https://t.me/joinchat/AAAAADvF5lVUQ_e7RpPBBg

https://t.me/joinchat/AAAAADvF5lVUQ_e7RpPBBg

 

تسنیم