نماینده مردم رودسر و املش با بیان اینکه نبود نظارت بازار را از میوه های قاچاق اشباع کرده است، گفت: قاچاق میوه و حجم بالای آن در بازار به عنوان ویروسی مرگبار کشاورزی داخلی را فلج خواهد کرد.

ندای گیلان:نماینده مردم رودسر و املش با بیان اینکه نبود نظارت بازار را از میوه های قاچاق اشباع کرده است، گفت: قاچاق میوه و حجم بالای آن در بازار به عنوان ویروسی مرگبار کشاورزی داخلی را فلج خواهد کرد.

محمد مهدی املشی در مورد وضعیت بازار واردات میوه، نخست با انتقاد از گمرک و امور بازرگانی و جهاد کشاورزی از اینکه دروازه های کشور به روی قاچاق میوه باز است، گفت: قاچاق میوه که از آسمان به کشورمان نباریده است بلکه از فیلتر های ورودی کشور مانند گمرک و سایر مرز ها وارد می شود و در این راستا مرز بانی را هم باید مورد نقد قرار داد.

قاچاق میوه های وارداتی از سوی وزارت کشاورزی توجیه ندارد

وی با تأکید بر اینکه قاچاق میوه در ساختار وارداتی به کشور از سوی نهاد های متولی نظارت و تولید مانند گمرک، مرزبانی و وزارت جهاد کشاورزی توجیه ندارد، تصریح کرد: واردات میوه در بحث قاچاق در فضایی امن انجام می شود.

نماینده مردم رودسر و املش در ادامه این مطلب تصریح کرد: واردات هر محصول متناسب با قوانین و استاندارد های تعریف شده در حوزه کشاورزی خوب است ولی زمانی که شکل و شمایل قاچاق به خود می گیرد تهدیدی بزرگ باپیامد های تخریبی در شاخه کشاورزی اقتصاد ایران محسوب می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با نقد عملکرد گمرک و وزار ت کشاورزی، اضافه کرد: این نهاد ها در کنار مرزبانی ناظران مهربانی در بحث واردات کالا به ویژه در حوزه کشاورزی می باشند و حجم بالای قاچاق از این فیلتر ها به راحتی وارد کشور می شود.

نبود نظارت بازار را از میوه های قاچاق اشباع کرده است

املشی با تاکید بر اینکه نبود نظارت بر واردات کالاها به ویژه محصولات کشاورزی بازار را از وجود کالاهای خارجی اشباع کرده است، افزود: هم اکنون میزان میوه های وارداتی نسبت به محصولات کشاورزی داخلی با برخورداری از حجم بالا در بازار سایه انداخته اند.

دولت باید در بحث واردات دروازه مرز های ایران را تنگ کند

نماینده مردم رودسر و املش تأکید کرد: دولت تدبیر و امید باید در بحث واردات و تنگ کردن دروازه مرز های ایران جهت عدم ورود کالاهای قاچاق تدابیر حساسی بیندیشد تا بازار کشاورزی به ویروس محصولات قاچاق میوه مبتلا نشود.

املشی با بیان اینکه حجم بالای واردات در مجموع فارغ از بحث قاچاق به اقتصاد کشور آسیب وارد می کند، اظهار کرد: افزایش میوه های قاچاق کشاورزی کشور را فلج خواهد کرد و به ساختار تولیدات داخلی ضربه خواهد زد.

دیارباران