وقتی در یک تورنمنت حاضر میشوید باید تفکر ماراتنی داشته باشید. نباید از همان ابتدای کار عجول بود و فقط به دنبال کسب پیروزی باشیم.

‌‌‌‌‌ندای گیلان:رحیم میرآخوری در گفتوگو یی، در مورد تساوی یک بر یک تیم ملی جوانان مقابل قطر در رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا، گفت: وقتی در یک تورنمنت حاضر میشوید باید تفکر ماراتنی داشته باشید. نباید از همان ابتدای کار عجول بود و فقط به دنبال کسب پیروزی باشیم. اگر یک دونده در دوی 10 هزار متر در همان ابتدا با توان 90 درصد کارش را شروع کند مطمئنا به خط پایان نمیرسد. کسب پیروزی در بازی اول بسیار خوب و ایدهآل است اما اینکه ما مقابل قطر قهرمان دور قبل امتیازات را تقسیم کردیم نتیجه خوبی است.

وی افزود: در دیدار با ژاپن هم باید با تفکر ماراتنی به میدان برویم. با انجام یک بازی با حوصله ابتدا تمام فکر و ذهنمان باید روی بسته نگه داشتن دروازه باشد. اگر گل نخوریم میتوانیم روی حملات و ضربات شروع مجدد به گل برسیم. نباید به هیچ وجه به حریف فضا بدهیم. اگر مقابل ژاپن از جلو زمین پرس کنیم با مشکل روبرو میشویم بلکه باید در زمین خودمان جمع شویم و فضا را از حریف بگیریم.

در دیدار مقابل ژاپن هم مثل مسابقه مقابل قطر نباید بازنده شویم اگر در این مسابقه برنده شویم که دیگر وضعیت بسیار بهتر خواهد بود.کارشناس فوتبال پایه در مورد اینکه آیا پتانسیل کسب پیروزی مقابل ژاپن را داریم، اظهار داشت: بله این پتانسیل در تیم وجود دارد. ما در گذشته هم ژاپن را شکست دادیم. در بازی با ژاپن باید با حوصله فوتبال بازی کنیم و نباید عجول باشیم.

ابتدا باید گل نخوریم و سپس به گلزنی فکر کنیم. با توجه به اینکه 70 درصد شانس پیروزی مقابل یمن را داریم با تساوی مقابل ژاپن و 5 امتیازی شدن میتوانیم به دور بعد صعود کنیم.

وی در مورد اینکه تیم ملی جوانان چقدر شانس صعود به مرحله بعدی را دارد، خاطرنشان کرد: این کار واقعا دشوار است. پیروانی دو سال است که کنار این تیم حضور دارد و تلاش زیادی کرده است. ایران در گروه سختی قرار داد اما میتواند به موفقیت برسد. در بازی دوستانه آخر تیم ملی جوانان که مقابل بزرگسالان برگزار شد کیروش هم از عملکرد این تیم راضی بوده است.

میرآخوری در پایان، تصریح کرد: شاید حرفی که ما میزنیم به گوش مربیان تیم نرسد اما اگر صبحتهای من را میخوانند به آنها پیشنهاد میکنم در مقابل ژاپن با حوصله و آرامش فوتبال بازی کنند. بزرگترین تیمهای دنیا هم برای دفاع در زمین خودشان جمع می شوند و تفکرشان اول گل نخوردن است. بازیکنان ما باید مقابل ژاپن تمام توان خود را به کار بگیرند تا 90 دقیقه دوندگی کنند. 11 بازیکن ایران باید در این مسابقه به سختی بجنگند.انتهای پیام/ا