کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همراهی ستاد اقامه نماز استان گیلان فراخوان ادبی‌-‌آیینی «سرو سرخ» را منتشر‌کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت و به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همراهی ستاد اقامه نماز استان گیلان فراخوان ادبی‌-‌آیینی «سرو سرخ» را منتشر‌کرد. روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این فراخوان هم‌زمان با دهه نخست ماه محرم و به‌منظور بسط و گسترش فرهنگ عاشورایی و آشنا‌سازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با سیره عملی معصومین (س) انتشار‌یافت.
برهمین اساس نیز «ارزش‌های حماسه انسان‌ساز کربلا»، «مقام حضرت‌سید‌الشهدا(ع)»، «نماز ظهر عاشورا» و «فضائل اخلاقی ائمه معصومین (ع) از محور‌های موضوعی این فراخوان به‌شمار‌می‌رود.
براساس این فراخوان، «شعر»، «داستان» و «متن ادبی»، عرصه‌ی هنر‌نمایی گروه‌های سنی ۷+ (نوخوان)، +۹ (نونهال) است و گروه‌های سنی ۱۲+ (نونگاه)، ۱۵+ (نوجوان) می‌توانند با ارایه‌ی آثار خود در حوزه «شعر» و «داستان»، در این رویداد ادبی‌-آیینی شرکت‌کنند.
براساس این فراخوان، علاقه‌مندان تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ فرصت‌خواهند‌داشت آثار خود را به قلم ۱۲Bnazanin تایپ‌کرده و به نشانی: رشت، صندوق پستی ۳۱۸۱ یا ایمیل بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون به آدرس (mokatebe.gilan@kpf.ir) و هم‌چنین، مراکز فرهنگی هنری سراسر استان گیلان ارسال‌کنند.
آیین پایانی مهرواره «سرو سرخ» که به‌همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش کودکان و نوجوانان و همراهی ستاد اقامه نماز استان گیلان فراخوان‌شد، ۲۷ شهریور۱۴۰۰ (روز شعر و ادبیات فارسی) برگزار و از برگزیدگان بخش‌های مختلف با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی‌می‌شود.