رییس‌جمهور گفت: ملت ما پاسخ آمریکا را ۲۲ بهمن امسال خواهد داد.

به گزارش ندای گیلان، حجت‌السالام حسن روحانی در سخنرانی خود در جمع مردم خوی گفت: برای من و هیات همراه افتخار بزرگی است که امروز مهمان شما مردم بزرگوار، فهیم، مرزبان جمهوری اسلامی ایران و مردم قهرمان آذربایجان غربی هستیم و خوشحالم که امروز سفر را از شهر دارالایمان، شهر فرهنگ، شهر علم و دانش و جهاد و ایثار و فقاهت و عرفان آغاز می‌کنم. شهر خوبی در میان همه مردم ایران به عنوان شهر پرنشاط و نگینی در مرزهای غربی ایران می‌درخشد.

وی افزود: خوشحالم که در ماهی میهمان شما هستم که همه ما میهمان پیامبر عظیم‌الشان اسلام، امام صادق و ماه آغاز امامت حضرت ولیعصر هستیم. پیامبر برای ما و برای همه جهانیان خیر و رحمت و معنویت و برادری و هم زیستی مسالمت‌آمیز و اخلاق و زندگی مادی و معنوی را به ارمغان آورد. فخر ما این است که ما پیرو آن پیامبر رحمتی هستیم که برای همه جهانیان رحمت و مهربانی بود.

روحانی با تاکید بر اینکه فخر ما اسلام است، گفت: فخر ما ایران است و البته ما ایرانیان به آذربایجان قهرمان هم فخر می‌کنیم. همواره آذربایجان به عنوان سنگر بزرگ حراست و حفاظت از ایران بزرگ و مقتدر اسلامی بوده و امروز هم هست. ما در سایه مسیر و راهی که پیامبر عظیم الشان ما را آشنا کرده است در مسیر اقتدار و قدرت ایران  اسلامی حرکت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم از مردم شریف و قهرمان ایران در این ماه‌ها و ایامی که دشمنان می‌خواستند ما را از استقلال و آزادی و اسلام و جمهوریت و مردم‌سالاری پشیمان کنند با قدرت و اقتدار در برابر دشمنان ایستادگی کردند تشکر کنم. می‌خواستند ۱۳ آبان را ایران آشفته ببینند، می‌خواستند ۱۳ آبان را روز غم و اندوه مردم ایران مشاهده کنند، اما مردم ایران با مقاوت و ایستادگی‌شان روز ۱۳ آبان را روز قدرت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند، ملت ما پاسخ آمریکا را ۲۲ بهمن امسال خواهد داد.

رییس‌جمهور گفت: درود بر شما مردم بزرگ و مردم قهرمانی که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با قدرت و نشاط به رخ جهانیان خواهید کشید و به تمام دشمنان ما خواهید فهماند با فشار بر ملت ایران و با ایجاد مشکلات برای مردم قادر نیستند مردم را از اهداف بلندشان بازگردانند.

وی افزود: ما مستقل و آزاد می مانیم. ما در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد. کاخ نشینان کاخ سفید بدانند ملت ما همان ملت غیور و بزرگی است که همواره پیرو فرهنگ عاشورا و سالار شهیدان بوده و ما فقط در برابر خداوند سر فرود می آوریم، رکوع و سجود می کنیم و در برابر هیچ قدرتی سر فرود نخواهیم آورد.

وی ادامه داد: دشمنان ما در مسیر ایجاد فشار اقتصادی و فشار جنگ روانی بر ملت ایران هستند. آنها فکر می کند در سایه فشار به مردم در برابر حرف ناحق و قلدر مابانه آنها تسلیم خواهیم شد. مردم عزیر ایران بدانند ما به عهدمان وفادار بودیم. مردم باید بدانند ما در قراردادهایمان در برابر دنیا طبق فرهنگ اسلام به عهدمان وفا کردیم. ما آغازگر منازعه با کسی نبودیم اما آنها در سایه شکست‌های پیاپی در منطقه به فکر انتقام‌گیری هستند.

روحانی گفت:  آنها فکر می‌کنند این ایران است که پای آمریکا را از منطقه قطع کرده و فکر می‌کنند جوانان ایران هستند که پای استعمار را از منطقه بریدند. آنها فکر می‌کنند اگر در عراق، لبنان و سوریه شکست خوردند کار مردم ایران است. آنها  اشتباه می‌کنند؛ این ایستادگی تمام ملت‌های منطقه است. ملت عراق، یمن،عراق، سوریه و لبنان به فکر ایستادگی، ایمان، اسلام و ایستادگی خود هستند.

وی ادامه داد:  البته ملت‌های منطقه هر زمان از ما یاری بخواهند به وظیفه عمل می‌کنیم. ما البته تلاش کردیم و نگذاشتیم شما داعش را در منطقه مسلط کنید. می‌دانیم شما ناراحت و عصبانی هستید.

این خبر تکمیل می شود…