رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با استاندار گیلان، خواستار کمک مقام ارشد استان در پروسه تایید شهردار از سوی وزارت کشور شد.
به گزارش ندای گیلان،رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با استاندار گیلان، خواستار کمک مقام ارشد استان در پروسه تایید شهردار از سوی وزارت کشور شد.
در این دیدار که به مناسبت روز شوراها صورت گرفت، سید امیر حسین علوی ضمن ابراز خرسندی از پذیریش استاندار، ابراز امیدواری کرد: این دیدار خروجی مناسبی برای توسعه رشت، شهروندان، شورا و شهرداری داشته باشد و این نشست ها تداوم یابد.
علوی با اشاره به اینکه جهت توسعه شهر رشت نیازمند مراوده با تمامی دستگاههای استان هستیم، بیان داشت: در خصوص مطالعات احداث رینگ دور شهر، راه دسترسی از محور جانبازان تا هلال احمر و جاده انزلی در محدوده کانال ژ۵ در حال انجام است و با توجه به مالکیت حریم کانال در تملک آب منطقه ای انتظار می رود با دستور استاندار، همکاری آب منطقه ای در واگذاری این حریم برای احداث کمربندی تسریع گردد.
رییس شورای اسلامی شهر رشت همچنین از اعلام آمادگی سرمایه گذار برای بهره برداری از پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان و تالاب عینک خبر داد و تصریح کرد: مقام ارشد استان موانع سرمایه گذار برای بهره برداری از این بوستان و تالاب را بردارد.
علوی همچنین اجرای طرح شب های روشن در پیاده راه فرهنگی رشت را یک مطالبه عمومی خواند و تاکید کرد: با انتقال برخی ادارات و ساماندهی دست فروشان می توان به این درخواست اجتماعی جامه عمل پوشاند.
رئیس شورای شهر، وضعیت شهرداری را مقطعی حساس خواند و افزود: از استاندار محترم انتظار داریم به شورای شهر کمک نموده و از طریق وزارت کشور پیگیر اعطای حکم برای شهردار منتخب باشد تا رشت از این بلاتکلیفی بیرون بیاید.