دبیر حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در گیلان با اشاره به اینکه سامانه نرم‌افزاری هوشمند با هدف شفاف‌سازی، لازمه ای برای جلوگیری از فساد و رانت است، اظهار کرد: می‌‎توان از این سامانه در راستای شفاف‌سازی عملکرد شورای‌شهر و شهرداری برای مقابله با رانت و فساد اداری استفاده کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مجید عزیزی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سامانه نرم‌افزاری با هدف شفاف سازی، لازمه ای برای جلوگیری از فساد و رانت است، اظهار کرد: امروزه بهره‌گیری از سامانه نرم‌افزاری هوشمند، امری ضروری تلقی می‌شود.

دبیر حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در گیلان با تاکید بر اینکه می‌‎توان از این سامانه در راستای شفاف‌سازی عملکرد شورای‌شهر و شهرداری برای مقابله با رانت و فساد اداری استفاده کرد، گفت: با این سامانه می‌توان تمامی معاملات متوسط و کلان شهرداری، لایحه‌ها، مصوبه‌ها و عملکرد بودجه را بصورت کاملا شفاف به سمع و نظر شهروندان رساند.

وی افزود: می‌توان اطلاعات شهرسازی، اطلاعات مدیران و کارکنان شهرداری و همچنین اطلاعات شرکت‌ها و سازمان‌ها را نیز در این سامانه ثبت کرد تا شهروندان بتوانند از عملکرد مسئولین و دلایل عزل و نصب آنها اطلاع پیدا کنند.

عزیزی با اشاره به اینکه پژوهش‌ها، مطالعات و کتاب‌های شهرداری و اطلاعات روز بازارها و کیوسک‌ها توسط این سامانه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، بیان کرد: گزارشات مالی شهرداری و اسامی دریافت کنندگان امکانات و حتی فهرست دریافت‌کنندگان واکسن کووید ١٩ در این سامانه قرار خواهد گرفت تا از بروز هرگونه تخلف جلوگیری گردد.

دبیر حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در گیلان گفت: استفاده از سامانه هوشمند شفافیت می‌تواند ضمن جلوگیری از فسادهای اقتصادی، باعث افزایش اعتماد مردم به مدیران شهری شود و این سامانه باعث می‌شود تا مدیران سلیقه‌ای رفتار نکنند و برای تصمیم‌گیری‌ها دلایل فنی و منطقی ارائه دهند.

عزیزی با تاکید بر اینکه پیاده‌سازی چنین سامانه‌ای هزینه چندانی در بر ندارد، تصریح کرد: راه‌اندازی این سامانه موجب مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، کاهش هزینه و زمان و مبارزه با اسراف، مشارکت گسترده‌ی عموم مردم در عموم فعالیت‌های شهر و برقراری عدالت و رفع تبعیض‌های ناروا می شود.

وی ریشه‌ی اصلی مفاسد و مشکلاتی که امروزه در کشور وجود دارد را نبود شفافیت دانست و خاطرنشان کرد: این مفاسد و مشکلات ریشه در فقدان زیرساخت‌هایی دارند که شفافیت راه‌کار تحقق آنهاست.

دبیر حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در گیلان با تاکید بر اینکه شفافیت امکان بروز جرم را کاهش و احتمال کشف آن‌را افزایش می‌دهد، افزود: راه‌اندازی این سامانه باعث کاهش ارتکاب جرم در شورا و شهرداری می‌شود.

عزیزی با اشاره به اهمیت موضوع شفاف‌سازی در تمام سطوح مدیریت شهری، گفت: امید است در آینده ای نزدیک این سامانه در شورای شهر و شهرداری رشت راه‌اندازی شده و شهروندان شاهد و ناظر بر تمامی تصمیمات و اقدامات مدیریت شهری باشند و تنها در این‌صورت شهری عاری از فساد و تبعیض خواهیم داشت و به سوی پیشرفت و سلامت نظام اداری گام خواهیم برداشت.