رفع هرگونه تبعیض برای زنان در عرصه های مختلف شغلی و اجتماعی و افزایش مشارکت آنانیکی از مهم ترین اهداف دولت یازدهم است.

مشاور امور زنان وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: با توجه به توانمندی های زنان در عرصه های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی و… می توان با تسهیل بسیاری از فرآیندها، آنان را در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و با تشکیل تعاونی ها یا تشکیل تشکل های خصوصی و تولیدات صنعتی حمایت کرد.

به گزارش ندای گیلان،سهیلا جلودارزاده شامگاه دیروز در بازدید از نمایشگاه صنفی – صنعتی گیلان  به نقش زنان در توسعه پایدار اقتصادی و لزوم بهره مندی زنان از مواهب و مزایای اجتماعی و حمایت های دولتی در راستای توسعه اقتصادی اشاره و اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با توجه به رویکرد مثبت وزیر صنعت، معدن و تجارت در حمایت از بانوان؛ رویکرد جدیدی در حمایت از این قشر در وزرات صنعت آغاز شده است.

وی رفع هرگونه تبعیض برای زنان در عرصه های مختلف شغلی و اجتماعی و افزایش مشارکت آنان را یکی از مهم ترین اهداف دولت یازدهم عنوان کرد.

جلوزاده کمک به افزایش مشارکت زنان در عرصه های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی و رساندن سهم بانوان به مشارکت حداقل 30 درصدی در افق 1404 را از جمله سیاست گذاری های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.

مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی ها و نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار در اردیبهشت امسال و همچنین ابراز خرسندی از برپایی دومین نمایشگاه منطقه ای نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار افزود: برگزاری این نمایشگاه ها نقش بسزایی در به نمایش گذاردن توانمندی های بانوان در عرصه های مختلف اقتصادی و تولیدی دارد.

وی حذف فضای دشوار فعالیت برای زنان فعال جامعه، انجام مذاکرات متعدد با وزرات خانه های مختلف در ارتباط با اختصاص تسهیلات مادی و معنوی برای بانوان، تأمین مالی، کمک به اخذ مجوزها و دریافت تسهیلات، آموزش در بازاریابی و حمایت از جلب و جذب بازارهای داخلی و بین المللی برای تولیدات بانوان را از جمله راهکارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در هموارسازی مسیر مشارکت بانوان در توسعه پایدار اقتصادی عنوان کرد.

جلودارزاده همچنین به در پیش بودن انتخابات اتاق بازرگانی اشاره کرد و از ثبت نام بیش از 60 بانوی بازرگان خبر داد و گفت: از افزایش نقش بانوان در اقتصاد، صادرات و بازرگانی خارجی خرسندیم و امیدواریم که حضور بانوان در فعالیت های اقتصادی بیش از پیش افزایش یابد.

وی از تخصیص وام یکصد میلیون ریالی صندوق مهر امام رضا(ع) به واحدهای حاضر در نمایشگاه و تخصیص تسهیلات بیشتر به واحدهای بزرگتر و طرح های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر می توانند به دفتر مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت یا با شماره 88914154-021 تماس بگیرند.

این نمایشگاه تا بیستم بهمن ماه جاری از ساعت 15 الی 21 برای بازدیدکنندگان دایر است.