مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ماده به همراه توله اش در ارتفاعات برفی منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حمزه عشوری گفت: با تلاش شبانه روزی محیطبانان یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی اشکورات رودسر، از یک قلاده پلنگ ماده وتوله اش تصویر برداری شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه برای چندمین بار است که از پلنگ و سایر گونه‌های جانوری ارزشمند در این منطقه تصویربرداری شده است افزود: محیطبانان منطقه شکار ممنوع اشکورات تلاش می‌کنند تا امنیت و آرامش در حیات وحش این منطقه برقرار شود.
حمزه عشوری همکاری و همراهی دوستداران حیات وحش و اهالی بومی مناطق چهارگانه را در حفظ گونه‌های ارزشمند جانوری ضروری دانست و خواستار مشارکت همه مردم در پویش «من یک حافظ محیط زیست و پاسدار حفظ تنوع زیستی کشورم هستم» شد.
پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا محسوب می‌شود و در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در طبقه جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.
شهرستان رودسر درشرقی‌ترین نقطه گیلان با ۲۱هزار هکتار جنگل، جلگه و مرتع منطقه حفاظت شده و ۴۱هزار هکتار منطقه شکار ممنوع با یک اثر طبیعی ملی چشمه دمکش دارد.