نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشارکت گسترده در انتخابات یکی از مولفه های امنیت ملی ما محسوب می شود و با توجه به شرایط امروز کشور و منطقه، نیاز به حضور گسترده مردم در انتخابات بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش ندای گیلان، محمدباقر نوبخت روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت اظهار کرد: مجلس اختیارات گسترده و زیادی دارد از اینرو باید شایسته‌ترین افراد به مجلس وارد شوند و این امر نیازمند حضور حداکثری در انتخابات است.

وی با بیان اینکه اگر مشارکت کم باشد، به طور قطع شانس افرادی که شایستگی لازم را دارند برای حضور در مجلس کاهش می یابد، عنوان کرد: در این راستا حزب اعتدال و توسعه تلاش می‌کند با ساز و کارهای مدنی، افراد منفعل و ناراضی را مجاب کند که در انتخابات حضور یابند.

نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشارکت گسترده در انتخابات یکی از مولفه های امنیت ملی ما محسوب می شود و با توجه به شرایط امروز کشور و منطقه، نیاز به حضور گسترده مردم در انتخابات بیش از پیش احساس می شود.

نوبخت بیان کرد: مجلس در نظام سیاسی ما و براساس قانون اساسی دامنه وسیعی از اختیارات دارد و حتی می تواند رئیس جمهور را عزل کند و از سوی دیگر رئیس جمهور نیز برای انتخاب وزیران باید از مجلس رای اعتماد بگیرد که اینها خود بیانگر جایگاه رفیع مجلس است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت روحانی اضافه کرد: متاسفانه هم اینک شاهد آسیب در نظام تصمیم گیری مجلس هستیم از جمله آنکه در مجلس فعلی شاهد عدم حضور همه جریان‌های فکری هستیم در حالی که مجلس مینیاتوری از جامعه است.

وی اظهار کرد: اما همه جریان های فکری در مجلس حضور ندارند و باید امروز همه افراد شایسته شانس حضور در انتخابات را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مجلس علاوه بر قانون گذاری، قدرت نظارت هم دارد که باید این نظارت بیشتر و قدرتمندتر باشد.

نوبخت با بیان اینکه ضمن آنکه مجلس تنها نهاد قانون‌گذار در چارچوب قانون اساسی در کشور است، گفت: در مقابل دستگاه‌ها و نهادهای دیگری هستند که کار شبه قانونی دارند اما امروز تصمیمات مجلس باید تابع تصمیمات آن نهادها باشد که این موارد باعث شده مجلس در جایگاه رفیع خود قرار نگیرد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در ادامه به رویکرد این حزب در انتخابات اشاره کرد و گفت: رویکرد حزب برای ورود در انتخابات ائتلاف است و می‌توانیم با اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان معتدل هماهنگ شویم که مذاکراتی نیز در این رابطه انجام شده و منتظریم تا در موعد مقرر این ائتلاف ها را انجام شود و در این خصوص نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

نوبخت به وضعیت این حزب در گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: هم اینک وضعیت برخی از نامزدهای ما مشخص نشده که پس از اعلام نهایی تایید صلاحیت ها، لیست را اعلام می کنیم و امیداست که حزب ما بتواند به خوبی رسالت خود را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: یکی از سیاست‌های مهم این حزب، تعامل سازنده و برقراری روابط مطلوب با کشورهای دیگر در فضای مناسب است ضمن آنکه به حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی نیز احترام می گذاریم.

وی ادامه داد: هدف آن است که با تدبیر، درگیر جنگ نشویم و در دوره قبل نیز ارتباط با کشورها زیاد بود و خیلی از کشورها نیز درخواست برقراری ارتباط با ما را داشتند.

نوبخت با بیان اینکه ما فرزندان این نظام و ملتیم و به هیچ وجه دلبسته به کشورهای اروپایی و غربی نبوده ایم، اظهار کرد: در عین حال معتقد به رفع تحریم‌ها هستیم اما گاهی اوقات با حضور افراد غیرمتعارفی همچون ترامپ نمی توان به موفقیت دست یافت.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد:در کل هیچگاه معتقد به وابستگی به کشورهای دیگر و تحقیر کشور خود نبوده و نیستیم.

وی در ادامه با اشاره به عدم تصمیم قطعی خود برای تغییر حوزه انتخابیه اش گفت: فرزند گیلانم و همه از عواطف بنده نسبت به این خطه آگاهند آنگونه که در هشت سال خدمتم در دولت تمامی پایان هفته در گیلان حضور داشتم  و در بحران برف سال ۹۸ تهران را ترک کرده و برای رفع مشکلات ایت استان به رشت آمدم.

وی عنوان کرد:  طبق قانون تا ۱۹ بهمن امکان تغییر حوزه کاندیداها در کشور وجود ندارد و تا آن زمان باید صبر کرد.

وی همچنین در ادامه بیان کرد: متاسفانه در برهه کنونی مشکلات و مسائل مختلفی در جامعه مطرح و نارضایتی در جامعه محسوس است که امیدواریم این کاستی ها برطرف شود اما این امر نیاز به اقدامات اساسی دارد.

نوبخت در ادامه با اشاره به درآمدهای مالیاتی خاطرنشان کرد: مالیات یکی از درآمدهای مشروع همه دولت ها در جهان است اما اخذ مالیات شرایط و شاخص‌هایی دارد که باید رعایت شود.