در مراسمی با حضور مهندس رضا مسرور مسجد امام حسین (ع) روستای جفرود بالا و دارالقرآن و خانه عالم روستای چپرپرد پایین که از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی با همکاری شهروندان منطقه احداث شده است به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای گیلان، همزمان با خجسته ایام ماه رجب و سالروز میلاد نهمین پیشوای شیعیان امام محمد تقی(ع) در مراسمی با حضور مهندس رضا مسرور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و حجت الاسلام و المسلمین عادلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ، مسجد امام حسین (ع) روستای جفرود بالا و دارالقرآن و خانه عالم روستای چپرپرد پایین که از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی با همکاری شهروندان منطقه احداث شده است به بهره برداری رسید.
در این مراسم که معاونین و مدیران سازمان و ائمه جمعه بخش خمام و خشکبیجار و مقامات شهرستانی و استانی  نیز حضور داشتند، مجید فاتحی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان، انجام فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و خدمات رسانی در امور دینی به ساکنین، سرمایه گذاران و ارتقاء شاخص های دینداری را از اولویت های این سازمان دانست و تاکید کرد: این منطقه دارای 35 مسجد و 5 بقاع متبرکه می باشد، که کار ساخت و بازسازی آنها با هدف تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری جهت ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی در دست اقدام می باشد. که ما امروز شاهد افتتاح پنجمین مسجد و سومین خانه عالم در دوره اخیر مدیریتی سازمان هستیم.
فاتحی ضمن قدردانی از خیرین و اهالی روستاهای محدوده منطقه، توسعه فرهنگی را مستلزم مشارکت اجتماعی دانست و تاکید کرد: این منطقه به لحاظ شاخص تعداد مساجد متناسب با جمعیت ساکن از وضعیت مناسبی برخوردار است اما برای دستیابی به افق چشم انداز نیازمند اقدامات محتوایی در این مقوله هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین عادلی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان با بیان این نکته که در اسلام اقتصاد پیوند عمیق با فرهنگ دارد تصریح کرد: هرچند ماًموریت اصلی سازمان منطقه آزاد انزلی توسعه عمرانی، صنعتی و اقتصادی است اما توجه ویژه این سازمان به توسعه زیرساختهای فرهنگی  حمایت از فعالیت های مذهبی و فرهنگی ارزشمند و قابل تامل و تقدیر  است.
وی به بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) که بنای هرمسجد مامنی است برای دوری از آفات و بلایا ، آمادگی سازمان متبوع خود برای همراهی در اجرای  برنامه های فرهنگی و مذهبی در محدوده منطقه آزادانزلی اعلام کرد