مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: برآورد مسافران اقامت کننده در استان گیلان طی روزهای ۲۴ اسفند لغایت ۱۳ فرودین ۱۴۰۳ به بیش از ۱۱ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،ولی جهانی با اشاره به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۳ فرروردین ۱۴۰۳ حدود یک میلیون پانصد هزار خودرو وارد گیلان شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از ورود حدود ۷ میلیون و ۷۸هزار گردشگر به این استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد گردشگر و مسافر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

جهانی از ثبت اقامت افزون بر ۱۱ میلیون نفر _ شب اقامت در گیلان خبر داد و بیان کرد: بر اساس داده‌های آماری ۹۱.۴۸ درصد از تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان پُر شده است.

او از ورود ۴۵۶ گردشگر خارجی به گیلان خبر داد و افزود: این افراد دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی و ژاپنی بوده که این آمار به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۵.۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته جهانی حدود ۹۴۷ هزار نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند.