امام جمعه ی موقت تهران:در سالهای آینده به فکر طرح و برنامه باشید که در آن نوجوانان بتوانند با ورزش و ابراز شادمانی خود را تخلیه کنند

ندای گیلان:خطیب جمعه تهران با اشاره به زمزمه انجام سفر حج بر حفظ امنیت حجاج تاکید کرد و گفت: حکومت سعودی نه تنها دوست ما نیست بلکه دشمن ماست. روحانی های عالم نما رسما می گویند که ایرانی و شیعه، مسلمان نیست و کشتن آنها جایز است. در فضای آلوده این چنینی شما چطور می خواهید امنیت را حفظ کنید.
 آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در آخرین نماز جمعه سال با اشاره به موضوع آزمایش موشک دفاعی ایران گفت: ما در تجهیزات دفاعی خیلی قوی هستیم و رو به قوت می رویم؛ موشک های بالستیک خیلی خوب عمل می کند البته از دشمنی مثل آمریکا که زورگویی ، کار و شغل آن است تعجبی وجود ندارد و از او همین انتظار می رود.
آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: ما در درون خود را برای دفاع مجهز می کنیم و نه برای حمله، اما آمریکا می گوید نخیر، حق ندارید. عجب، حق نداریم خودمان را قوی کنیم و دفاع خود را مجهزتر کنیم؟ آمریکا باید دستور بدهد که ما ضعیف بمانیم؟ رویت سیاه.
وی با تاکید بر اینکه سلاح هایی کشنده ای که آمریکا در اختیار صهیونیست ها قرار می دهد، تصریح کرد: عربستان متجاوز به یمن را تقویت می کنند تا به این شکل آدم کشته و خون بریزند. حقیقتا دولت آمریکا باید خجالت بکشد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اقدامات شورای همکاری خلیج فارس گفت: این شورا جلسه گذاشته و عربستان دو میلیون دلار به العربیه داده است تا بگوید حزب الله تروریست است. مگر حزب الله چه کاری انجام می دهد؟ آنها هم همین منطق را دارند و در درون خود را تقویت می کنند و در مقابل دشمن ایستاده اند.
آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه شورای همکاری خلیج فارس وقتی حزب الله را تروریست می نامد باعث تعجب است، افزود: آنها باید شرم کنند. عربستان در حمله هایی که به بازارهای یمن انجام داد ۱۲۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت. دنیا، اینها را نمی بیند آمریکا هم نمی بیند و حرف خود را می زند.
وی ادامه داد: عربستان که مدعی خادم الحرمین است و می گوید قرآن بخوانید خودش چه زمانی به قرآن عمل می کند. کدام آیه از آیات قرآن به آنها می گوید که این طور مسلمانان را بکشد و خون آنها را بریزد؟
وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن در خصوص کشتن مسلمانان، از عربستان سعودی انتقاد کرد و گفت: قرآن تاکید می کند اگر یک مسلمان را کشتید جای تو در جهنم است و عذاب سختی به سراغت می آید. عربستانی که قرآنها را در حرمین شریفین پخش می کنید آیا این آیات را ندیده و نخوانیده اید؟ چه زمانی بیدار خواهید شد؟
آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه عربستان به مردم خود نیز رحم نمی کند اظهار داشت: طبق آماری که به دست من رسیده است این کشور تاکنون در جنگ یمن ۳ هزار و ۵۰۰ کشته داده و ۶ هزار و ۵۰۰ زخمی نیز داشته است. چرا این بدبختی ها و جنایات را ادامه می دهید؟
وی با اشاره به زمزمه هایی برای انجام سفر حج افزود: حج فرمانی الهی است اما به عزیزان می گویم در فکر امنیت جان حجاج نیز باشید. هنوز حادثه تلخ منا فراموش نشده است و دلهای ما مجروح است؛ این همه کشتار و شهادت در منا رخ داد و قدر مسلم نیز اینکه حکام سعودی نیز بی تفاوت نگاه کردند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به کسانی که برای حج در کشور برنامه ریزی می کنند، گفت: برای امنیت نیز برنامه ریزی کنید؛ امنیت جان حجاج را نیز در نظر بگیرید. اگر می گویید حکومت سعودی تضمین کرده است، حکومت سعودی دروغ می گوید.
آیت الله موحدی کرمانی در ادامه خاطرنشان کرد: حکومت سعودی نه تنها دوست ما نیست بلکه دشمن ماست. روحانی های عالم نما رسما می گویند که ایرانی و شیعه، مسلمان نیست و کشتن آنها جایز است. در فضای آلوده این چنینی شما چطور می خواهید امنیت را حفظ کنید.
وی گفت: در این زمینه تاکید می کنم مسئله را با دقت بررسی کنید و سعی کنید که حج خانه خدا همراه با امنیت، آرامش و حفظ جان مسلمانان باشد.
 موحدی کرمانی همچنین سالگرد رحلت مرحوم حجت الاسلام سیداحمد خمینی را تسلیت گفت و افزود: ایشان کلمات فراوانی بعد از رحلت پدر در رابطه با تبعیت از رهبری ایراد کردند. انسانی بودند و فادار به به انقلاب، راه پدر و رهبری و رسما هم اعلام کرده و در عمل نشان دادند مطیع رهبری هستند. به حمدالله فرزند عزیز ایشان نیز از پدر تبعیت کرده و این تبعیت و اطاعت از رهبری را در مقاطع مختلف اثبات نموده و ابراز داشتند.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تاسف شدید از وقایع چهارشنبه پایان سال افزود: هر چند آمار کشته ها و مجروحان امسال بسیار کاهش یافته است اما همین مقدار خسارت هم چرا باید باشد.
خطیب نماز جمعه تهران آمار سه کشته و 250 مجروح در چهارشنبه پایان سال را تاسف برانگیز دانست و بار دیگر از مسئولان خواست از اینک برای تدارک شادی جوانان و نوجوانان در آینده برنامه ریزی کنند.
وی تصریح کرد: مردم ما با انقلابشان نشان دادند که رشد کرده اند اکنون جای تاسف است که این صحنه ها در کشورمان دیده می شود هر کس این آمار را می شنود ملامت می کند و ناراحت می شود.
آیت الله موحدی کرمانی به مسئولان توصیه و تاکید کرد: برای جلوگیری از تکرار این وقایع در سالهای آینده به فکر طرح و برنامه باشید که در آن نوجوانان بتوانند با ورزش و ابراز شادمانی خود را تخلیه کنند ما با که شادی مخالف نیستیم اما چرا چشم مردم را کور و اعضا را قطع کنند وافراد کشته شوند، شرط شادی که این چیزها نیست.