ایراندوست گفت: از کودکی بدلیل اینکه در یک خانواده کاملا ورزشی متولد شدم همیشه دوست داشتم فوتبالیست شوم و ورزش را با جدیت دنبال می‌کردم بله تا حدودی رسیدم اما از سن ۲۴ سالگی به بعد چون قبل از آن فوتبال برای دختران ممنوع بود.

ندای گیلان-نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته ندای گیلان در “شنبه ها با زنان موفق گیلانی، یک بانوی موفق در عرصه ورزش گیلان و کشور است.

 

۱- لطفا خودتان را معرفی کنید و سوابق ورزشی و شغلی خود بفرمایید.

مریم ایراندوست هستم
فعالیت ورزشی خودم رو با دومیدانی و بسکتبال شروع کردم و چند مقام قهرمانی با تیم منتخب انزلی و استان دارم
از سال ۸۱ فوتبال را بصورت حرفه ای شروع کردم و در سال ۸۲ تیم فوتبال بانوان ملوان را تشکیل دادم که ابتدا در مسابقات استانی فوتسال و بعد در مسابقات فوتبال کشور شرکت کردیم.

۲.ازکودکی چه هدف و آرزویی داشتید ؟ آیا جایگاه امروزشما همان جایگاه مد نظر کودکی شماست؟

از کودکی بدلیل اینکه در یک خانواده کاملا ورزشی متولد شدم همیشه دوست داشتم فوتبالیست شوم و ورزش را با جدیت دنبال می‌کردم بله تا حدودی رسیدم اما از سن ۲۴ سالگی به بعد چون قبل از آن فوتبال برای دختران ممنوع بود.

۳.بعنوان یک زن با چه موانع وچالش هایی در راه و مسیر مورد نظر تان مواجهه بودید؟

جملات جنسیت زده که گاها باعث دلسردی ما میشد ،مثل زن را چه به فوتبال یا نبود امکانات برابر و زمین برای تمرین اما رفته رفته با اصرار و سماجت و البته شجاعت همه گروه موانع برداشته شد.

۴.درطول مدت پاندمی کرونا با چه مشکلات و موانعی مواجهه شدید؟

مشکلات که زیاد بوده از نگرانی برای سلامت بودن جامعه تا تعطیلی لیگ و بسته شدن مراکز ورزشی برای همه ما ورزشکاران یک چالش و تهدید به حساب می آید و البته همه جامعه با چالش ها و مشکلات زیادی نیز مواجهه بوده وهستند.

۵.مختصری از فعالیت های ورزشی تان بفرمایید.

من از ۱۰ سالگی ورزش میکنم و‌عناوین زیادی در مسابقات آموزشگاهها و کشوری بدست آوردم
اما در فوتبال از سال ۸۱ تا به الان ۵ مقام قهرمانی لیگ برتر، لیگ یک، جام حذفی و تورنمت بین المللی پاکستان و ۷ مقام نایب قهرمانی را با تیم ملوان کسب کردم همچنین دو بار در سالهای ۸۷ و ۹۲ به عنوان برترین مربی ایران شناخته شدم
و در سال ۸۸ عنوان بهترین بازیکن تورنمت پاکستان را کسب کردم
همچنین به عنوان سرمربی تیم های ملی در بزرگسال نایب قهرمان غرب آسیا و در نوجوانان چهارم المپیک شدم.

۶.هدف وشعار شمادر زندگی چیست ؟

اخلاق و انسانیت
اینکه تا میتونیم به هم احترام بذاریم و کمک کنیم از حب و بغض دوری کنیم
اینها چیزهایی هست که همیشه به بازیکنام گفتم و خودم هم همیشه برای آدم بهتری شدن تلاش میکنم.

۷.توصیه شما برای ارتقا سلامت ونشاط دراین دوران وشیوع کووید ۱۹ چیست؟

ورزش و‌ پیاده روی در برنامه هر روز مردم باشد و دور بودن از اخبار و توجه به بهداشت فردی تا شاید از این شرایط کرونایی فاصله بگیریم.

۸.حرف آخر

حرف آخر
ممنون از شما که از ورزش بانوان حمایت میکنید و آرزوی سلامتی برایتان دارم