فرماندار رشت با تاکید بر اطلاع رسانی مرگ و میر غیرمتعارف طیور، گفت: بازدیدهای میدانی از اماکن آلوده همانند آبگیرها و حتی بازارهای هفتگی باید تشدید شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علی فتح اللهی در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با اشاره به فصل مهاجرت پرندگان به ایران و گیلان، گفت: گیلان قطب تولید طیور کشور است و اگر اتفاقی در این زمینه رقم بخورد ضربه اقتصادی بزرگی را به ما متحمل می‌کند.

فرماندار رشت با بیان اینکه مردم تمایل زیادی به استفاده از پرندگان و مرغ محلی دارند، افزود: نحوه فروش مرغ تازه در بازارهای هفتگی تحت نظارت دقیق نیست اما نمی‌توان این بازارها را تعطیل کرد لذا باید برنامه ریزی منظمی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی داشت.

وی با اشاره به اینکه آنفلوآنزای پرندگان ممکن است مشترک بین انسان و طیور باشد لذا توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: حساسیت‌ها درباره کنترل آنفلوآنزای پرندگان باید ابتدا در سطح دهیاری‌ها ایجاد شود زیرا آنها به خانوارهای روستایی نزدیک تر هستند و زودتر می‌توانند شیوع بیماری و مرگ و میر طیور را رصد کنند.

فتح اللهی با بیان اینکه نیروی انتظامی در همه حوزه‌ها ضامن تأمین امنیت است، تصریح کرد: موارد مربوط به این بیماری باید به طور کامل به اطلاع نیروی انتظامی برسد و حمل و نقل طیور که با خودروی حمل کشتار و یخچال دار نیست را بیشتر از گذشته مراقبت و کنترل کنند.

فرماندار رشت با تاکید بر اطلاع رسانی مرگ و میر غیرمتعارف طیور در این فصل، گفت: اماکن آلوده مانند آبگیرها و حتی بازارهای هفتگی باید در بازدیدهای میدانی بیشتر مورد توجه قرار گیرند.