ندای گیلان:فاطمه جدید الاسلام در رابطه با تساوی اشتغال میان زن و مرد گفت: در اسلام به مسئله ی اشتغال زنان تاکید شده است، مبنی براینکه زن و مرد می توانند از آنچه کسب می کند بهرمند شوند، همچنین در قرآن و روایات به مسئله ی اشتغال اشاره شده است ، قرآن در آیه ۳۲ […]

ندای گیلان:فاطمه جدید الاسلام در رابطه با تساوی اشتغال میان زن و مرد گفت: در اسلام به مسئله ی اشتغال زنان تاکید شده است، مبنی براینکه زن و مرد می توانند از آنچه کسب می کند بهرمند شوند، همچنین در قرآن و روایات به مسئله ی اشتغال اشاره شده است ، قرآن در آیه ۳۲ سوره نساء به مسئله ی اشتغال زنان اشاره کرده است و در روایات نیز به این موضوع تاکید شده است.

استاد حوزه و پژوهشگر مباحث تربیتی و خانواده  تشریح کرد: در روایات آمده است که یکی از ائمه ی معصومین از کنار خانمی می گذشتند که در حال ریسندگی بود، فرمودند : یکی از مناسب ترین کارها برای یک خانم ریسندگی است.

جدید الاسلام تاکید کرد: اسلام در مورد فعالیت های بانوان مخالفتی نداشته است ضمن اینکه تشویق و توصیه خاصی هم در متون دینی دیده نمی شود.

این استاد حوزه ادامه داد: در اسلام به این موضوع تاکید شده است که اشتغال خانم ها جایز است اما گاهی اوقات دارای ملاحظاتی است چراکه زن از شوهر خود نفقه می گیرد و وظیفه ای در مورد تامین زندگی ندارد.

جدید الاسلام به پیامدهای اشتغال زنان اشاره و تشریح کرد: جایگزینی هویتی، عدم احساس رضایت مندی ، افزایش سن ازدواج، رابطه مادر و فرزند، اشتغال و اقتصاد خانواده، اشتغال و کاهش جمعیت ، فشار مضاعف، سست شدن کانون خانواده و مسئله بیکاری از جمله مهمترین پیامدهای اشتغال زنان است.

وی ادامه داد: در جهان امروز فمنیست ها ، زن را شبیه مردان می دانند و استقلال طلبی زن را که تنها با داشتن شغل محقق می شود ، به عنوان یک ارزش جلوه می دهند.

وی با اشاره به اینکه مردانه سازی زنان بدتر از اسارت آنان است عنوان کرد: اسارت شبیه سازی زنان امروز به شکل مردان، بدتر از اسارت گذشته بود که زن را در خانه محصور می کردند.

جدیدالاسلام توضیح داد:به گفته پیامبر گرامی اسلام، همانا از نشانه ها و برپا شدن قیامت چند چیز است که یکی از نشانه ها این است که مردان خود را شبیه زنان و زنان در هیئت مردان می گروند.

این پژوهشگر اظهار داشت: متاسفانه جامعه مدرن امروز به تحقیر خانه و خانه داری زنان پرداخته و ارزش بسیاری برای استقلال اقتصادی قائل شده است.

جدیدالاسلام با تاکید بر اینکه در میان زنان رقابت موقعیت شغلی به وجود آمده خاطر نشان کرد: گاهی حتی خانم ها هدف شان فقط شغل داشتن است و حتی این شغل کفاف رفت و آمد و هزینه های اولیه فرد را نمی دهد چرا که فقط سرکار بودن برایشان ارزشمند است .