امروزه وجود روابط عمومی های قدرتمند بیش از هرچیزی نیاز مبرم دولت دوم روحانی ست.

به گزارش ندای گیلان،اعتدال شمال امروز در مقاله ای نوشت:

بیشترین گله و شکایتی که عموم حامیان و طرفداران روحانی در دوره اول از دولت وی داشتند، اطلاع رسانی ضعیف و روابط عمومی خنثایی بود که در همه جای بدنه دولت -در بیشتر نهاد و ارگان ها- ریشه دوانده بود و انگار در جهت عکس سیاستهای دولت عمل می کرد. تیم روحانی در دوره اول بغیر از برجام، دست آوردهای مهم و عمده ای از قبیل طرح تحول سلامت، ثبات اقتصادی و بازار ارز و کاهش کم سابقه نرخ تورم، احیاء کشاورزی و تولید دامی و خدمات شایان دیگری در حوزه های دیگر در خود داشت که در زمان های مناسب به گوش کشور و مردم نمی رسید. و مردم انگار فقط  نام برجام را میدیدند.

این مساله تا آن حد پیش رفت که صدای آیت الله فقید، هاشمی رفسنجانی را نیز درآورد و مرتب نسبت به رفع این مشکل تذکر میداد. گروهی این مورد را به روحیه وسواسی و علم گرای شخص رئیس جمهور نسبت می دادند که چون چندان اهل های و هوی نیست، بی سر و صدا و آرام کار خود را انجام میدهد. اما این همه قضیه نبوده و نیست و وجود جریان مخالف و رقیب با تولید هجمه های گوناگونی که از ابتدای دولت بوجود می آوردند، در بعضی موارد تا مرز بهم زدن آرامش سیاسی دولت و کشور نیز پیش رفتند. در حقیقت بنظر میرسد که کم اهمیت قلمدادکردن نقش اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمانهای دولتی توسط دولت، بزرگترین مشکل آن در دوره اول به شمار میرفت تا حدی که در زمان انتخابات میتوانست به پاشنه آشیل یا چشم اسفندیار آن مبدل شود. اگر حضور پیوسته مردم در فضاهای مجازی و پشتیبانی کم نظیر آنان از سیاستهای عقل گرایانه رئیس جمهور نبود، شاید دولت در انتخابات با وجود رسانه های میلی ای مانند صدا و سیما به مشکل برمیخورد. حضور مردم در فضاهای مجازی تا حد زیادی هجمه های نادرست جریان رقیب را خنثی کرد تا حدی که خود رئیس جمهور اذعان نمود که «هر گوشی هوشمند در دستان هر شهروند خود یک صدا و سیماست» و الحق نقش صدا و سیما را برای کشور بازی کرد.
اما حال که کوران انتخابات گذشته، و دولت در دور دوم خود به سر میبرد نباید تصور نمود که دیگر احتیاجی به انجام وظایف آنها نیست. اتفاقا امروزه وجود روابط عمومی های قدرتمند بیش از هرچیزی نیاز مبرم دولت دوم روحانی ست. هم اینکه اشتباه دور اول تکرار نشود و هم اینکه روابط عمومی های قدرتمند توطئه ها و هجمه های جریان رقیب را خنثی کرده و با برقرار کردن آرامش سیاسی در کشور، امکان پیاده کردن سیاستهای مدون و مطالبات مردمی را بهتر از گذشته محقق خواهد نمود.
بدنه دولت و سازمانهای مربوطه جای افراد و روابط عمومی های تنبلی نیست که در بعضی موارد نیز انگار قلبشان با دولت نیست. روابط عمومی پیشانی هر نهاد است. بهتر است که اهمیت این نیاز مبرم در دولت دوم بسیار بهتر و بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و نسبت به پیاده شدن روش صحیح آن اقدام لازم صورت بگیرد.
امری که نفع آن بیش از مردم، به خود دولت برمیگردد …