رییس کل دادگستری گیلان در این مراسم گفت: شهید رئیسی خدمتگزاری صدیق برای انقلاب و اسلام بود و خدمات ارزنده‌ای از او به یادگار مانده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی در این مراسم که با حضور مسئولان، قضات و کارکنان دادگستری گیلان برگزار شد ، با بیان اینکه در این برهه از زمان از دست دادن شخصیتی بزرگی، چون آیت الله رئیسی بسیار اندوهبار است، گفت: شهید رئیسی خدمتگزاری صدیق برای انقلاب و اسلام بود و اثرات و خدمات ارزنده‌ای از او به یادگار مانده است.

وی با اشاره به خدمات دکتر رئیسی در دوران تصدی ریاست قوه قضائیه در دستگاه قضایی، افزود: نظم دادن امور بر اساس برنامه‌های قوه قضائیه و نوشتن سند تحول گوشه‌ای از زحمات ایشان در دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه نگاه فساد ستیز شهید رئیسی در دستگاه قضایی و پس از آن در قوه مجریه به یک حرکت دائمی تبدیل شد، گفت: همان طور که حیات او قوت بخش انقلاب بود شهادت وی هم مایه وحدت و انسجام مردم و ناامیدی دشمنان و معاندان شد.

وی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد: همه مدیران و مسئولان نظام اسلامی رهرو شایسته و ادامه دهنده مسیر این شهید باشند

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده قاضی دادگاه تجدید نظر گیلان هم در این مراسم با تسلیت شهادت رییس جمهور محبوب ایران اسلامی و یاران همراهش گفت: ۴ عامل اخلاص، ایمان به خدا، نترسیدن از راه و مقصد و دفاع از ارزش‌های اسلامی موجب رشد معنوی انسان و قرب به ذات مقدس پروردگار است.

وی با بیان اینکه عیار مدیریت در نظام اسلامی هم ایمان به راه و هدف است، افزود: پیامبر اکرم صل الله و علیه و آله فرمودند اصحاب من در آخرالزمان کسانی هستند که مرا ندیده اند ولی به من ایمان دارند، در شب ظلمانی راه را از بیراهه تشخیص می‌دهند و مانند چراغی نورانی می‌درخشند.

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده گفت: شهید آیت الله رئیسی از ابتدای انقلاب در مسیر نظام و آرمان‌های انقلاب ثابت قدم بود و از خود سوابق درخشانی به جای گذاشته است و خداوند هم عاقبت بخیری و شهادت را نصیب وی کرد.