معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد ظرفیت جامعه محلی برای اجرای رویکرد جدید را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: جامعه محلی با استفاده از ظرفیت جنگل‌ها می‌تواند در حفظ آن مشارکت داشته باشد.

ندای گیلان:بالاسوبرامانیام مورائی در نخستین جلسه کمیته هماهنگی منطقه‌ای پروژه بین‌المللی مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی با قدردانی از محمدعلی نجفی استاندار گیلان در هماهنگی و پیگیری این پروژه اظهار کرد: جنگل‌های هیرگانی به عنوان موزه زنده در جهان شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم جنگل‌های هیرکانی در ایران حفظ شده اما این جنگل‌ها در دیگر کشورها از بین رفته است و به این دلیل نقش اجرای پروژه پایداری جنگل‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مورائی جنگل‌های هیرکانی را میراث طبیعی ارزشمند جنگل‌ها توصیف کرد و افزود: پروژه مذکور در تلاش است رویکرد چندجانبه را معرفی کند و این امر با آگاهی و مشارکت جوامع محلی محقق می‌شود.

معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد ظرفیت جامعه محلی برای اجرای رویکرد جدید را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: جامعه محلی با استفاده از ظرفیت جنگل‌ها می‌تواند در حفظ آن مشارکت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در دنیا شنیده می‌شود هرگونه استفاده از جنگل‌ها باید ممنوع شود، تصریح کرد: پروژه بین‌المللی مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی شرایط جدیدی را وارد عرصه کرده است.

مورائی محرومیت جوامع محلی در استفاده از منابع جنگلی را سبب بی‌تفاوتی در حفاظت از جنگل‌ها عنوان کرد و گفت: پروژه جنگل‌های خزری رویکرد تغییر مدیریت بهره‌برداری چوب‌محور به بهره‌برداری چندجانبه از جنگل‌ها را پیشنهاد می‌کند.

معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل با اشاره به اینکه توانمند و سهیم کردن جوامع محلی در منافع اقتصادی به منظور پایداری جنگل‌ها تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: پروژه مذکور به‌ویژه در توانمندسازی جوامع محلی در راستای مشارکت‌ها پیشرفت خوبی داشته است.

وی اجرای پروژه بین‌المللی مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی را سبب بهبود معیشت و رفاه مردم جنگل‌نشین در راستای هدف مشترک «باهم و برای هم» خواند و یادآور شد: تحقق امر مذکور نیازمند سیستم مدیریتی پشتیبانی از طرف مسئولان در سطح ملی و استانی است.

مورائی خواستار اجرای پروژه مذکور به صورت مستمر شد و اظهار کرد: برنامه عمران سازمان ملل متحد از فرآیند پروژه بین‌المللی مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی پشتیبانی می‌کند تا به اهداف مورد نظر برسد.