به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، مصطفی مدبر رئیس شرکت توسعه و تجهیز امروز در نشست خبری اظهار داشت: ٣ محور اصلی امسال داریم؛ صندلی گذاری آزادی، نقش جهان و زمین چمن یادگار. همه شما مشکلات بودجه را می دانید، اما ما در تلاش هستیم کار را دنبال کنیم. وی افزود: از سال […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، مصطفی مدبر رئیس شرکت توسعه و تجهیز امروز در نشست خبری اظهار داشت: ٣ محور اصلی امسال داریم؛ صندلی گذاری آزادی، نقش جهان و زمین چمن یادگار. همه شما مشکلات بودجه را می دانید، اما ما در تلاش هستیم کار را دنبال کنیم.
وی افزود: از سال گذشته برنامه صندلی گذاری در دستور کار بود و تاکنون ٤٣ هزار و ١١٦ صندلی گذاشته ایم. حالا این تعداد به ٧٨ هزار و ١١٦ صندلی رسیده است. در تلاش هستیم اگر مشکلات امنیتی نباشد قرار است به ٨٠ هزار صندلی برسد. ما ٢ میلیارد هزینه کردیم تا این ورزشگاه به بازی ایران و قطر برسد.مدبر در ادامه به ورزشگاه یادگار اشاره کرد و گفت: موضوع بعدی چمن ورزشگاه یادگار امام است. این چمن ١٧ سال مورد استفاده قرار گرفته و مجبور شدیم ٦٠ سانتی متر خام برداری کنیم. قرارداد ما با پیمانکار استفاده از چمن داخلی بود اما با توجه به اینکه این ورزشگاه نزدیک ترکیه بود، پیمانکار گفت از ترکیه چمن می آورد، البته این موضوع هماهنگ نشد و در نهایت از چمن داخلی استفاده کردیم.مورد دیگر این ورزشگاه جمع اوری آبهای اضافه است یک مخزن ایجاد کرده ایم تا آبهای جمع شده و دوباره از آن استفاده کنیم.رئیس شرکت توسعه و تجهیز در ادامه به مهمترین بحث روز یعنی ورزشگاه نقش جهان اشاره و عنوان کرد: سومین پروژه که می خواهیم افتتاح کنیم، نقش جهان است. برای این پروژه مشکلات مالی داشتیم که با وقفه مواجه شدیم. سازه فلزی به پایان رسیده و در حال تست ایمنی هستیم و تست مازال را انجام می دهیم. ما برای ایمنی سقف دوم وسواس داریم و تلاش می کنیم چادرها را نصب کنیم. این ورزشگاه کمتر از یک هفته دیگر با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح می شود. البته بعضی کارها باقی می ماند اما سعی ما این است تا بازی رسمی سپاهان تا آذر ماه کامل شود.رییس شرکت توسعه در ادامه صحبت هایش خاطرنشان کرد: حداکثر ١٥ هزار تماشاگر برای بازی دوستانه سپاهان می آیند تا این پروژه رسمی افتتاح شود. آقای گودرزی برای تحقق بودجه به ما کمک کرد. مدیر کل اصفهان هم در تکمیل پروژه زحمت کشید و مسئله معارضین را پیگیری کرد.
وی افزود: این پروژه توسط مهندسین ایرانی در طراحی و ساخت به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار می گیرد. حتی در طبقه دوم این ورزشگاه صندلی گذاری ها انجام شده است و ظرفیت این ورزشگاه به 75 هزار نفر خواهد رسید.
مدبر درباره ساختمان فدراسیون ها گفت: عملیات ستون گذاری انجام شده اما به شدت مشکل مالی داریم. درباره شیرودی هم رایزنی شده و برآورد خودمان را با تغییراتی به کمیسیون ماده ٥ فرستاده ایم.مدبر همچنین درباره ایمنی ورزشگاه نقش جهان گفت: رختکن ها و یا همه موارد ورزشگاه مطابق با آیین نامه AFC است. دوستان فدراسیون آن را دیده اند. درباره سازه هم باید بگویم این سازه از نوع فلزی اینو الحاقیه ای به طبقه پایین داشته که کاملا مطابق با استانداردهاست. ما آخرین ورژن شهرسازی را رعایت کرده و از تکنولوژی کشورهای دیگر استفاده کرده ایم.ادامه دارد…