معاون پژوهش، برنامه ریزی، و توسعه منابع آموزش و پرورش گیلان گفت: ۱۱ مرکز رفاهی با ظرفیت ۱۴۰ سوئیت و ۵۱۲ تخت و ۱۶۵ مدرسه میزبان فرهنگیان در تعطیلات تابستانی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حسین زره کارگر با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش استان در پذیرش از میهمانان فرهنگی گفت: ۱۶۵ مدرسه در گروه‌های ویژه، الف و ب با ظرفیت هزار و ۳۵۳ کلاس آماده پذیرایی و اسکان فرهنگیان است.

وی افزود: ۱۱ مرکز رفاهی با ۱۴۰ سوئیت و ۵۱۲ تخت در شهر‌های لاهیجان، تالش، کومله، رضوانشهر، فومن، بندرانزلی، رشت، دهکده ساحلی ۱ و ۲ انزلی و آستارا هم پذیرای گردشگران فرهنگی است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گیلان گفت: وسایل سرمایشی، گرمایشی، صوتی، تصویری مناسب با درجه بندی کلاس‌ها از جمله امکانات کلاس هاست که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

زره کارگر درباره نحوه پذیرش در مراکز رفاهی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای ذخیره اسکان در سوئیت‌ها و مراکز رفاهی، پذیرش، حضوری خواهد بود گفت: برای اسکان در مدارس هم متقاضیان به ستاد مرکزی اسکان در مناطق آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی با اشاره به اولویت پذیرش فرهنگیان در مراکز رفاهی افزود: اگر متقاضی فرهنگی وجود نداشته باشد، ستاد‌های اسکان مناطق می‌توانند نسبت به پذیرش مسافران غیر فرهنگی اقدام کنند.

تابستان پارسال ۵۸ هزار و ۱۲۹ خانوار شامل۲۶۰ هزار و ۷۹۴ نفر از امکانات مدارس و مراکز رفاهی بهره‌مند شدند.