در اين جلسه دكتر محمد علي ثابت قدم شهردار رشت با تاكيد بر تعامل و برگزاري نشست هاي مستمر شهردار منطقه پنج با عوامل ذي مدخل در شهرداري، گفت: مهمترين امر در بحث مسكن مهر رعايت ظرفيتي شهر و شهروند است و جزئيات اين مسئله نيز بايد در طي جلسات آتي مورد بحث قرار گيرد.

ندای گیلان:در اين جلسه دكتر محمد علي ثابت قدم شهردار رشت با تاكيد بر تعامل و برگزاري نشست هاي مستمر شهردار منطقه پنج با عوامل ذي مدخل در شهرداري، گفت: مهمترين امر در بحث مسكن مهر رعايت ظرفيتي شهر و شهروند است و جزئيات اين مسئله نيز بايد در طي جلسات آتي مورد بحث قرار گيرد.

وي در همين خصوص ادامه داد: مجموعه مديريت شهري خود را مكلف به ارائه خدمات به شهروندان مي داند و راه اندازي شهرداري ناحيه در مسكن مهر نيز يكي از مصاديق اين تعهدات است. شهردار رشت از راه اندازي ايستگاه آتش نشاني مسكن مهر به عنوان يكي از برنامه هاي قطعي و الويت دار نام برد و تاكيد كرد: در مباحث مدني، شهر محل درآمد و هزينه است و اگر به دنبال كيفيت خدمات هستيم بايد هزينه ها متناسب با درآمدها باشند. دكتر ثابت قدم اظهار داشت: تعهدات اخلاقي ما بر اين است كه با تامين منابع مالي، مشكلات مسكن مهر در بازه زماني تعريف شده مرتفع گردد چرا كه قطعا رسيدگي به مناطق كم برخوردار تر ، اصل اساسي در توزيع عادلانه امكانات و تحقق عدالت شهروندي است.  وي اظهار اميدواري كرد در ازاي انجام فعاليت ها، تعاملات حد اكثري با شهروندان به دست آوريم. شهردار رشت همچنين با اشاره به برخي از موانع و مشكلات در توسعه شهري  عنوان داشت: نوع فعاليت ها و عملكرد شهرداري به گونه اي است كه در ارتباط تنگاتنگ با شهروندان است و حفظ روند مثبت توسعه ، نيازمند جلب رضايت و مشاركت آنان است  و تمام تلاش ما در مسكن مهر حل موضوعات مربوط به ترافيك، حمل و نقل عمومي و ساماندهي ايستگاه هاي اتوبوس در نقاط مختلف  و … مي باشد.

 

شهردار رشت در خاتمه ، همكاري همه دستكاه هاي ذي ربط در رفع مشكلات شهري به طور عام و مشكلات مسكن مهر به طور خاص، خواستار شد.