نماینده ولی فقیه در گیلان بر توجه بخش اسلامیت توسط متولیان دانشگاه آزاد تاکید کرد و گفت: متولیان دانشگاه آزاد باید خود را ملتزم و پایبند به احکام دینی بدانند.

به گزارش ندای گیلان، آیت الله رسول فلاحتی در نوزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تسلیت حادثه تلخ جان باختن دانشجویان در تهران و تبریک انتصاب محمدمهدی طهرانچی به ریاست دانشگاه آزاد اظهار کرد: امام(ره) بنیانگذار دانشگاه آزاد بودند و پسوند اسلامی را بر آن گذاشتند.

وی ادامه داد: امیدواریم رئیس و مسئولان جدید دانشگاه آزاد تلاش کنند اهدافی که امام(ره) در این دانشگاه داشتند، را عملیاتی کنند.امام جمعه رشت با بیان اینکه موانعی در افق گذاری دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است، تصریح کرد: موانع موجود باید مدبرانه و معقولانه برداشته شود.
آیت الله فلاحتی، خواستار تقویت بخش علمی دانشگاه آزاد اسلامی شد و بیان کرد: جوانان از اندیشه های والا برخوردارند و باید با تقویت بخش علمی این اندیشه ها پرورانده شوند.
وی با اشاره به اینکه یادمان نرود در نظام اسلامی و کنار خون شهدا زندگی می کنیم، خاطرنشان کرد: همه می دانند نظام سرمایه داری شکست خورده و امروز دیدگاه اسلامی در دنیا در حال عملیاتی شدن است.
نماینده ولی فقیه در گیلان بر آشنایی بیشتر دانشجویان با مبنای اسلامی تاکید کرد و گفت: خانواده ها می خواهند تربیت فرزندان خود در تراز دینی و نظام اسلامی را لمس کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه متولیان دانشگاه آزاد باید به بخش اسلامیت این دانشگاه توجه ویژه داشته باشند، اظهار کرد: مسئولان دانشگاه آزاد خود را ملتزم و پایبند به احکام دینی بدانند.
وی تصریح کرد: استاد و دانشجو باید در مسیر اهداف امام(ره) و انقلاب حرکت کنند.

دانشگاه آزاد مولود انقلاب است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در جلسه مذکور گفت: در میان شغل های عالم شغل معلمی از زیباترین و سخت ترین شغل هاست.
محمدمهدی طهرانچی اضافه کرد: معلم با جوانانی روبروست که از روح با طروات برخوردارست و نباید در این زمینه کاهلی انجام شود.
وی ادامه داد: در شغل معلمی، مسئولیت در دانشگاه از همه سخت تر است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه را مولود انقلاب خواند و بیان کرد: امام(ره) بنیانگذار دانشگاه آزاد بودند و واژه آزاد اسلامی خط سیر این دانشگاه را ترسیم می کند.
طهرانچی تصریح کرد: این دانشگاه از قیدهایی که غرب می خواهد به ما تحمیل کند، آزاد است اما این آزادی چارچوب هایی دارد.