شور و شعف زنگ مهر، یادآور خاطرات قشنگ کودکی، تداعی شیطنت های کودکانه و.......بعید میدانم کسی از تجدید خاطرات آن دوران لذت نبرد.

به گزارش ندای گیلان،همه ی ما کماکان زنگ مهر را به یاد داریم و از یادآوری روز اول مهر و بازگشایی مدارس،ناخودآگاه لبخند مهری مان بر لب جاری می شود.

شور و شعف زنگ مهر، یادآور خاطرات قشنگ کودکی، تداعی شیطنت های کودکانه و…….بعید میدانم کسی از تجدید خاطرات آن دوران لذت نبرد.
 
باخبــر شدیم که تعدادی از دختــران همین حوالی، امسال این دوران طلایی در زندگی شان را تجربه نکردند. دختــران باهوش و مستعدی که تا سال گذشته با نمرات عالی دوره ی ابتدایی را پشت سر نهادند.دختران با ذکاوتی که چون مادران زحمتکش و بی ادعای شان سر در لاک خود داشتند و از محرومیت در درس و مدرسه غصه هایشان را پنهان می کردند.
و اما…
در تاریخ ۲۱ مهــر با همراهی برادر بزرگوارمان علی علی زاده ازبری معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان فومن، راهی منطقه سکونت این عزیزان شدیم.
منطقه ای از خطه سرسبز ماسوله:سقی بن و گور خــرم.این دیدار با هماهنگی دهیاران منطقه مهدی محمدی و عبدالله عاشوری صورت پذیرفت.در میانه راه قاسم عاشورپسند مدیر مدرسه ابتدایی این محله، به تیم ما ملحق شد و از خانواده هایی که فرزندان شان از ادامه تحصیل باز مانده بودند،دیدار نمود.
با همراهی دلسوزانه معاون آموزشی، به تک تک خانواده ها سر زدیم و از نزدیک جویای احوال و شرایط زندگیشان شدیم .
انسان هایی که با آنها مواجه شدیم جملگی وجه اشتراک خاصی داشتند، این آدمهای صادق و مهمان نواز با صراحت بیان عنوان کردند که قادر به پرداخت هزینه تحصیلی فرزندان شان نیستند. این مساله نگران کننده ،خبر ناگواری بود و می توانست آینده روشن این کودکان را تباه کند.ترک تحصیل همزمان ۶ دانش آموز در یک مدرسه ما را مستاصل کرده بود، باید کاری میکردیم.
علی علیزاده در این دیدار ساعتها با این خانواده ها به گفتگو پرداخت تا بتواند رضایت آنها را جلب نماید.وی کلیه هزینه تحصیلی دانش آموزان را با مساعدت نهاد آموزشی آموزش و پرورش بعهده گرفت،از لباس و کیف و کفش گرفته تا لوازم التحریر و هزینه سوخت سالیانه مدرسه که اولیای دانش آموز پرداخت میکرد و حتی سرویس، که دختران با خیالی آسوده در راه مدرسه رفت و آمد کنند.علت تقبل این هزینه ها علاقه قلبی معاون آموزشی به آینده سازان کشور بود
علیزاده ازبری معاون آموزشی در اداره آموزش و پرورش شهرستان فومن :در بخشی از صحبت هایش در جمع خانواده های این دانش آموزان و اهالی روستاهای گوره خرم و سقی بن پیرامون ادامه تحصیل این کودکان اشاره به آینده روشن آنها کرد و گفت: با توجه به ظرفیت ها و توانایی های کودکان شما که اکنون مشاهده می شود،همچنین از سطح هوش و ذکاوت شان پر واضح است اینها که آینده سازان کشور ما هستند،آینده روشن و امیدوار کننده ای در پیش دارند. نکته ای که برایم حائز اهمیت است اینست که:بین فرزندان شما با بقیه  فرقی وجود  ندارد.چه تفاوتی می تواند میان این دو باشد؟علیزاده تاکید بر آن داشت که با موافقت به ادامه تحصیل فرزندان تان، می تواند آینده بهتری برایشان رقم بخورد.
 
کم کم هوا رو به تاریکی گرایید و ما با آخرین خانواده دیدار و گفتگو نمودیم. طی این چند ساعت در کنار این عزیزان دریافتیم که انسجامی بین اینها موج میزند و ما لحظه به لحظه بیشتر متوجه اتحاد خانواده ها می شدیم.این اتحاد زمانی به ما ثابت شد که ظهر یکشنبه ۲۲ مهــر خبر شیرینی از سوی مدیر مدرسه راهنمایی این منطقه خانم پیروزام به اداره آموزش و پرورش رسید.
آنها ضمن اتحاد، به سخنان معاون آموزشی ارج نهادند و جهت ثبت نام فرزندان شان به مدرسه راهنمایی روستا مراجعه و موجب خرسندی و امید ما شدند.
ای که دستت می رسد کاری بکن
تهیه و تنظیم: خبرنگار جمالی