معاون امور جنگل منابع طبیعی گیلان در خصوص انتشار ویدئوی که با عنوان قتل عام درختان جنگلی گیلان در روز روشن منتشر شده بود توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ندای گیلان،در پی انتشار تصاویری با عنوان قتل عام درختان جنگلی گیلان در فضای مجازی، محمدرضا عبدالهی، معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: همزمان با اجرای طرح تنفس و توقف بهره برداری از جنگل‌های طبیعی، طرح توسعه زراعت چوب برای افزایش تولیدات استان در دستور کار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته است.

او با بیان اینکه درختان صنوبر دارای سن دیرزیستی پایین هستند و سن برداشت اصولی و اقتصادی آن‌ها حداکثر ۲۰ سال است، افزود: در تصاویر منتشر شده نیز کاملا مشخص است که برخی درختان پوسیده و دارای تنه خالی هستند.

معاون امور جنگل منابع طبیعی گیلان ضمن تشکر از حساسیت و توجه مردم به منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی اظهار داشت: در حال حاضر ۲ شرکت در منطقه تنیان صومعه سرا و حوزه شفارود رضوانشهر در حال بهره برداری از چوب درختان صنوبر هستند.

عبدالهی تصریح کرد: طرح توسعه زراعت چوب به منظور کاهش فشار به جنگل‌های طبیعی و تأمین چوب آلات مورد نیاز صنایع سلولزی که به واسطه توقف بهره برداری از جنگل دچار کمبود شده اند، اجرا می‌شود.