رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت گفت: حدود هشت سال است که اتوبوس های شهرداری برای تعمیر به شهر قزوین فرستاده شد و پس از ۸ سال هنوز شرایط این اتوبوس ها مشخص نیست.
به گزارش ندای گیلان،حامد عبدالهی با تاکید بر لزوم تسریع در روند برون سپاری اتوبوس ها و رفع موانع مانند بالا بودن هزینه پیش نیاز های واگذاری گفت: برخی از پیشنیاز ها مانند نصب GPS به دلیل هزینه بالا، انجام آن در حال حاضر برای شهرداری امکان پذیر نیست که البته سازمان می تواند این موارد را جز تعهد پیمانکار در قرارداد ذکر نماید.
وی با اشاره به لزوم تعیین و تکلیف اتوبوس های شهرداری رشت در قزوین خاطرنشان کرد:: حدود هشت سال است که اتوبوس های شهرداری برای تعمییر به شهر قزوین فرستاده شد و پس از ۸ سال هنوز شرایط این اتوبوسها مشخص نیست.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت گفت: با وجود کمبود اتوبوس برای حمل و نقل شهروندان تعیین تکلیف این اتوبوس ها و استفاده آن در شهر رشت یکی دیگر از موارد دارای اولویت برای شورای شهر است. با توجه به قیمت های بالای اتوبوس، شرایط شهرداری به گونه ای نیست که بتواند اتوبوس های جدید خریداری نماید.
سازمان حمل و نقل بار و مسافر می تواند با استفاده از نظر چند کارشناس خبره و بازدید از اتوبوس ها و برداشت میدانی از شرایط فعلی اتوبوس ها به سیاستی مناسب برای بازگرداندن این اتوبوس ها دست یابد. در ادامه مقرر شد سازمان حمل ونقل بار و مسافر ظرف مدت ۱۰ روز پلن های مختلف خود را در بازه زمانی مشخص را به کمیسیون ارایه دهد.