مائده ماندگاری رکوردار 13 ساله ملی شنا درآبهای آزاد به ندای گیلان گفت: اهداف و برنامه ورزشی زیادی دارم ولی ارتقاء رکورد و ثبت آن درکتاب گینس برایم بسیار مهم است.

ندای گیلان–نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته  شنبه های ندای گیلان از بانوان موفق گیلان در عرصه ورزش است.

لطفا خودتان را معرفی کنید و از سوابق ورزشی تان بفرمایید.

مائده ماندگاری هستم ۱۳ ساله وکلاس هفتم از ۷ سالگی در رشته شنا فعالیت میکنم در۱۲ سالگی با کمک استادم، فرشید سلمانپور توانستم رکورد ملی شنا درآبهای آزاد به مسافت ۱۵ کیلومترو ۳۴۰ متر در ۶ ساعت و۲۲ دقیقه را به ثبت برسانم.

به تازگی اسم شما در کتاب رکورد داران ملی به چاپ رسیده ، مختصری درباره این کتاب بفرمایید.

کتاب رکورد داران ملی به تازگی به چاپ رسیده است وحاصل تلاش هادی رضایی رییس کمیته ثبت رکوردهای ملی کشوروخانواده بزرگ رکوردمی باشد که ۴۰۰ رکورد دراین کتاب ثبت شده است .من افتخار می کنم که عضوی از خانواده بزرگ رکوردداران کشور هستم و توانستم با تلاش و پشتکار نام و رکوردم را دراین کتاب به ثبت برسانم .

مهمترین هدف ورزشی شما چیست؟

اهداف و برنامه ورزشی زیادی دارم ولی ارتقاء رکورد و ثبت آن درکتاب گینس برایم بسیار مهم است والبته درکنار شنا ،تلاش مستمر در دومیدانی و رسیدن به بهترین جایگاه ورزشی در این رشته پرطرفدار

معمولا چند ساعت در روز ازفضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده میکنید ؟

با توجه به برنامه ریزی که دارم مطالعه دروس و ورزش وهمینطور آموزش زبان فقط درحد ضرورت وخیلی کوتاه از فضای مجازی استفاده می کنم .

البته به نظرم فضای مجازی هم اگر به شیوه درست استفاده شود در پیشرفت واگاهی بخشی ،نقش بسیار مهمی دارد.

آیا توصیه ای برای دختران نوجوان وهم سن وسال خود دارید؟

پیشنهاد من به دوستان و همسالانم این است که اگر در حوزه ی خاصی استعداد دارند، حتما برنامه ریزی منجسمی در آن عرصه داشته باشند وهدف گذاری کنند.طبق آن برنامه وهدف حرکت کنند با سختی ها ناامید نشوند ومطمئن باشند که به هدفی. دنبال میکنند می رسند.