پس از پیروزی آقای ریسی در انتخابات ، بحث‌ها و گمانه‌زنی‌ها درخصوص کابینه احتمالی سید ابراهیم رئیسی شدت پیدا کرده است و در همین راستا، شاهد انتشار لیست هایی در خصوص مناصب اجرایی در استان گیلان بودیم .

به گزارش ندای گیلان از رشت،طبق معمول آش بحدی شور شد که داد همه را در آورد،درست مثل حکم های مسولان ستاد های انتخاباتی! لازم می دانم نکاتی را در این خصوص خدمت همه انهایی که با دغدغه اصلاح و یا انگیزه هایی دیگر این لیست ها را منتشر کرده اند متذکر شوم.
۱- دولت تا کمتر از یک ماه دیگر تحویل آقای رییسی میشود و این تغییرات تا به گیلان برسد احتمالا تا شش ماه به طول خواهد کشید و میبایست دستگاههای اجرایی با همین مدیران فعلی به کار خود ادامه دهند.
۲- اولین تبعات انتشار چنین لیست هایی، ایجاد بی انگیزگی و دست از کار شستن مدیران فعلی خواهد بود. این درحالی است که دولت روحانی عملا در دوسال آخر، استراتژی زمین سوخته را در پیش گرفته و با ایجاد سونامی بحران ها فقط به دنبال پروژه احیای برجام بود ( از بحران برق گرفته تا بحران مرغ و گوشت و نان و اعتصابات کارگری و تعطیلی مراکز نفتی و …)
۳- رسانه های جریان رقیب رییسی، راهبردشان در پسا انتخابات به ایجاد انتظارات حد اکثری تغییر کرده است و با مهندسی افکار عمومی، این انتظار عمومی را ایجاد کرده اند که تغییراتی اساسی در اوضاع مردم در زمان کوتاه،با آمدن آقای رییسی اتفاق خواهد افتاد! این درحالی است که روحانی در حالی دولت را تحویل می دهد که میلیاردها تومان قرض به بخش های عمومی و خصوصی، خزانه خالی، انبارهای خالی و کسری بودجه و آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های تولید ملی محصول دولت تدبیر و امید ( تکرار) بوده است .
۴- کمترین انتظاری که از ستادها و یا طرفداران کمپین ایران قوی میرود اینست که بجای اینکه، فضای فرار برای مدیران فعلی ایجاد کنند! از ایشان مطالبه کارهای زمین مانده و بحران های احتمالی پیش رو را کنند , همچنین انتظاری که از مدیران فعلی میرود اینست که ،کار را با آرامش به دولت بعد منتقل کنند تا کمترین هزینه را نظام و مردم متقبل شوند،ولی این لیست ها در تقابل با این فرایند گام بر می دارند .
۵- برخی لیست ها،بعضا دارای اسامی است که مرغ پخته را به خنده می اندازد! از بازنشستگان تا اشرار یقه سفید! شرور شرور است! اصولگرا و اصلاح طلب نمیشناسد! یارو آدم فاسدی است (مالی اخلاقی و مدیریتی) و در همین دولت فعلی هم اجازه تصدی امور کوچک را به واسطه سوابق مشعشعش پیدا نکرده! و نتوانسته از سد دستگاههای نظارتی بگذرد! ولی در این لیست ها جایگاه رفیعی برایش در نظر گرفته شده! مگر رییسی آمده تا مفسدان در جایگاههای حساس قرار بگیرند! ( بخاطر این بند از تمام متشخصین و متدینین و انقلابی های این لیست ها, پوزش میطلبم )
۶- متصورم برخی از این لیست ها توسط جریان نفوذ برای تشخص بخشی به افراد مد نظر و همچنین لوث کردن جریان مدیریتی و ایجاد شایبه سونامی سهم خواهی, ساخته شده است.
۷- از مضرات دیگر این لیست سازی ها اینست که این تصورایجاد شده، که برخی رانت خواران پشت درهای بسته نشسته اند و برای عمکرد های مافیایی خود طرح ریزی میکنند! یقه سفیدهای تکنوکراتی که با انبوهی از محاسن و جای مهر و یقه تا بیخ بسته! به دنبال بهره برداری مجدد از سیستم اداری برای منافع فردی و گروهی خود هستد! و عملا شعار مبارزه با فساد رییسی را به حاشیه خواهند برد! اما یادمان نرود که در کوران رقابت‌های انتخاباتی و در روزهایی که ستادهای رئیسی حسابی شلوغ شده بود و رفت و آمد افراد مختلفی از فعالان سیاسی را به خود می‌دید، این نامزد انتخابات، آب پاکی را بر روی دست همه ریخت که بنا داشتند فعالیت در ستاد را نردبانی برای رسیدن به منصبی در کابینه دولت بعدی قرار دهند! «ستاد ما به هیچ عنوان نماد دولت آینده نخواهد بود و نباید از روی ستاد نسبت به آینده دولت داوری کرد. ما نسبت به احدی در رابطه با آینده بدهکار نخواهیم بود و کسی حق سهم خواهی در این زمینه را ندارد».
۸- به عنوان یک دانشجوی جامعه شناسی، امسال و سال آینده را سال سرریز جامعه و شورش های اجتماعی و امنیتی میبینم ( بخشی از فکت ها معطوف به داخل و برخی معطوف به خارج است و زیاد هم پنهان نیست).خوبست که لیست بندان به این مقوله هم توجه داشته باشند که دولت رییسی در دوسال اول , دولت بزم نخواهد بود.
۹- برخی از این لیست ها بعضا نشان می دهد که نسل اول انقلاب برای واگذاری مسولیت ها , هنوز در حال مقاومت است و تمایلی به واگذاری مدیریت‌ها به نسل‌…