رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر اینکه از همه کسانی که طرح ابتکاری در حوزه گردشگری و جذب توریست دارند باید حمایت شود، گفت: امروزه مهمترین مسئله ایجاد و تولید ثروت و رونق اقتصادی است و گردشگری به عنوان صنعت می‌تواند یکی از اقدامات موثر در این زمینه باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فرهاد دلق‌پوش در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه هر شهرستان برای خود ظرفیت‌هایی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد، اظهار کرد: وقتی مسافر وارد یک منطقه می‌شود مهم‌ترین مسئله شناساندن فرهنگ آن منطقه به گردشگر و انتقال ظرفیت‌های فرهنگی آن منطقه است که در این ظرفیت‌ها، فرصت‌های فرهنگی، صنایع‌دستی و کارهای هنری می‌تواند جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: بندر انزلی به عنوان شهرستانی با ظرفیت بالای اقتصادی و گردشگری این پتانسیل را دارد که بتواند به قطب در جهت جذب گردشگر با دیدگاه‌ها و سلایق مختلف تبدیل شود و برای تحقق هرچه بهتر این امر ظرفیت‌سازی به شکل مناسبی بایستی صورت گیرد.

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه از همه کسانی که طرح ابتکاری در حوزه گردشگری و جذب توریست دارند باید حمایت شود، گفت: امروزه مهمترین مسئله برای ما ایجاد و تولید ثروت و رونق اقتصادی است و گردشگری به عنوان صنعت می‌تواند یکی از اقدامات موثر در این زمینه باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: در گردشگری بسیاری از امور هست که می تواند به عنوان اقتصاد گردشگری مطرح شود از جمله تولید آثار هنری، صنایع دستی و صنایع بومی و سنتی که می‌تواند به رونق هرچه بیشتر این حوزه کمک کند.

دلق‌پوش با اشاره به برنامه حمایتی از فعالان صنایع دستی در حوزه فرش و گلیم تاکید کرد: بخشی از وظایف اداره فرش در سازمان و فعالیت مرکز ملی فرش در وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از فرشبافان در هر استان است که یکی از سیاست‌های آن ترویج بافت گلیم و فرش متناسب با هر منطقه در کشور است.

وی با بیان اینکه در استان گیلان هم از قالیبافان و گلیم‌بافان حمایت می‌کنیم، افزود: شهرستان انزلی با ظرفیتی که دارد به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری استان محسوب می‌شود لذا مسئولین هم باید بتوانند از ظرفیت‌های موجود به نحو شایسته استفاده کنند و هدف گذاری های متناسب با آن صورت گیرد.

دلق‌پوش تاکید کرد: لازمه تحقق این امر  حمایت از مشاغل خانگی و پشتیبانی از فعالان این مشاغل است و فعالان این حوزه می‌توانند با مراکز مربوطه از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای،  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ارتباط بوده و از طریق ایجاد انجمن و یک تشکل صنفی فعالیت خود را به صورت متمرکز انجام دهند و بر اساس همان تشکل یک محل عرضه برای تولیدات خود داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر اینکه تا وقتی تولید به فروش نرسد زنجیره آن بخش کامل نشده و متوقف می‌شود، گفت: یکی از حلقه‌های مهم زنجیره تولید تا فروش امکان عرضه و تبلیغ کالا و فروش آن است.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه مشاغل خرد که در همه نقاط کشور وجود دارد ظرفیت بسیار خوب و بالایی است که با آن می‌توانیم به اقتصاد خانواده‌ها کمک کنیم، تصریح کرد: وقتی اقتصاد خانواده تأمین و تقویت شود خود به خود به رونق اقتصادی جامعه کمک کرده و می‌تواند باری از روی دوش دولت بردارد و گامی در راستای تحقق «رونق تولید» خواهد بود.