تعدادی از دانش آموزان و مربیان موسسه فرهنگی - تربیتی یاران منتظر(عج)گیلان در هفته عفاف و حجاب با ظهیری مدیرکل صدا وسیمای استان گیلان دیدار کردند.

به گزارش ندای گیلان،در این دیدار ضمن گفتگو و بیان نظرات طرفین،سوالاتی توسط مربیان طرح تربیتی موسسه یاران منتظر(عج)  مطرح شد که به شرح زیر است.
۱- پبشنهاد دارم نسبت به تهیه و ساخت برنامه های گفتگو محور،مانند برنامه ی #جوانی با حضور اساتید و نخبگان ترجیحا” خانم ودختران باحجاب و بد حجاب و تبیین و روشنگری و پاسخ به سوالات وشبهات آنان با زبانی ساده وروشن اقدام گردد،چرا که شاید80درصدموارد بی حجابی وبد حجابی دختران وزنان جامعه ی ما از روی عدم آگاهی وغفلت نسبت به موضوع و فلسفه ی حجاب است نه از روی دشمنی ولجبازی باجمهوری اسلامی یا انقلاب و اصل اسلام.
شناساندن حجاب وانواع آن درطول تاریخ ایران و بعد ترکیب و تکمیل آن به وسیله احکام وقوانین اسلام وصحبت کردن درباره فواید ححاب ومضرات بی حجابی و بدحجابی و تاثیر مخرب آن در زندگی فردی و اجتماعی خانوادگی.
ان شاءالله با کمک حضرتعالی ودانشگاه عظیم صدا وسیما بتوانیم گامی بهتر و بیشتر در مقوله عفاف وحجاب برداشته باشیم.
2-از انجایی که بی حجابی و بدحجابی بنیان خانواده ها را متزلزل می کند باید حجاب را به عنوان یک وظیفه ی اجتماعی دنبال کنیم راهکار عملی پیشروی صداوسیما در این زمینه چیست؟

3- امیدوارم که برداشتمان از عملکرد مسئولین صداو سیما صحیح نباشد. ولی ظاهرا مدیران و زحمتکشان فعال در عرصه صداوسیما در عملیاتی کردن اصطلاح رسانه ملی به تلقین غلط[خواهش نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو] دچار شدند در حالی که خیلی از مشکلات موجود در جامعه از جمله قبح زدایی مسئله عفاف وحجاب با تدابیر و استفاده از ظرفیت صدا و سیما می تواند بر طرف شود. در ترویج مناسب این واجب الهی می توان گام هایی برداشت مثلا با توجه به این که بر اساس قانون‌، کشف حجاب جرم است نمی توان؟ در قالب مصاحبه با مردم و انعکاس مطالبات قشر عظیم زنان و مردان عفیف و محجبه ی جامعه ی اسلامی می باشد. مسئولین ذیربط مثل راهنمایی و رانندگی و غیر را مورد باز خواست قرار داد که چرا به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند؟ راننده ای که سرعت غیر مجاز رفته است توقیف، و جهت پیشگیری از تکرار توسط دیگران به روی آن پارچه ای نصب کرده و جلوی پاسگاه های راهنمایی و رانندگی در انظار عمومی قرار می دهند ولی تا الان یک بار دیده نشده که با ماشین هایی که کشف حجاب می کنند چنین برخورد نمایند تا متخلفین و هنجار شکنان امنیت اجتماعی بفهمند که قانون در حال اجرا است.
4- آیا صدا و سیما نمی تواند به صورت تخصصی و با استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه برنامه  دنباله داری در حوزه  عفاف و حجاب برگزار نماید؟
مثلا در هفته ی عفاف و حجاب چند میزگرد شاید برگزار نمایند ولی آیا این مقدار از برنامه ریزی با توجه به هجمه  دشمن جواب گوی دنیایی از سوالات و مشکلاتی که در این مقوله برای نسل جوان و نوجوان مطرح است کافی است؟
5- مطالبه بنده ازصداوسیماروشنگری سیاسی است آیا صداوسیما وابسته به گروه خاصی است که واقعیت های مسئولین رانشان نمی‌دهد تامردم بفهمند به چه کسانی رای داده اند و چه کسانی مدیریت کشور را برعهده دارند آیا این همه ملاحظه کار درستی است؟
6- با اینکه فرصت چندانی تا پایان هفته حجاب نداریم اماپیشنهادی دارم که اگر امکان دارد در برنامه های اجتماعی مثل لجنک و در قالب مستند گزارشی و پرسش و پاسخی از مسئولین ذیربط در رابطه باهمت و تلاش شان درمقوله حجاب و عفاف برنامه ای تهیه و پخش گردد ؟