فرماندار آستارا گفت: تبیین مناسبت‌های ملی و مذهبی برای نسل جوان ضرورت داشته و نیاز امروز جامعه است.

به گزارش ایلنا از آستارا،محمدرضا شهاب زاده عصر سه شنبه در ستاد مشترک بزرگداشت یوم الله نهم دی و مناسبت‌های این ماه با بیان اینکه نسل امروز سرمایه‌های ما برای آینده کشور هستند، اظهار کرد: تبیین مناسبت‌های ملی و مذهبی برای نسل جوان ضرورت داشته و نیاز امروز جامعه است.

فرماندار آستارا با اشاره به ششم دی سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا افزود: یاد پدران و مادران شهدا به مانند یاد شهدا همواره زنده است و هرگز از یاد و حافظه ملت و تاریخ پاک نخواهد شد.

وی ادامه داد: کوتاهی در ادامه راه شهدا و کم توجهی به خانواده شهدا گناهی جبران ناپذیر خواهد بود و همه ما مسؤولان موظف هستیم در پاسداشت این خانواده‌ها گام برداریم.

شهاب زاده به نهم دی روز بصیرت و آگاهی مردم اشاره کرد و گفت: یوم الله ۹ دی روز بصیرت و آگاهی مردم ایران است و باید همواره در جامعه ماندگار و پاس داشته شود.

وی افزود: ۹ دی به جهان نشان داد که ملت ایران هیچ‌گاه از مسیر ولایت و رهبری دور نشده و به آن پشت نخواهد کرد و همیشه مدافع آن خواهد بود و لذا بزرگداشت این مناسبت مهم، فرصتی برای روشنگری، بصیرت‌افزایی، عبرت‌آموزی و پاسخ به شبهات است.

فرماندار آستارا همچنین با اشاره به نزدیک بودن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: همه می‌دانند که حاج قاسم شخصیت تأثیرگذاری در کل منطقه بود و دشمن تصور می‌کرد با ترور او می‌تواند از این همه تأثیرگذاری جلوگیری کند، در حالی که حاج قاسم، تربیت یافته انقلاب اسلامی و تربیت یافته مکتب امام خمینی (ره) است این مکتب اصیل، مکتب عدالت‌خواهی و زیر بار زور نرفتن و زیر بار ظلم و ستم نرفتن و مکتب حق‌گرایی و مکتب ضدیت با استکبار است. و این مکتب، امروز در سراسر جهان پیروان فراوان و بی‌شماری دارد.