به مناسبت روزصنعت معدن تجارت وباحضورمعاون وزیرصنعت معدن و تجارت ومدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران از صنایع نمونه این استان گیلان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت در این آیین که باحضوراستاندار رئیس صنعت معدن و تجارت وجمعی از صاحبان صنایع استان گیلان درسالن همایش های بانک ملی این استان برگزار شد معاون وزیر صنعت معدن و تجارت طی سخنانی گفت: دراین شرایط حساس کشورودراین برهه از زمان همانند مردم بزرگ ایران به خصوص مردم قهرمان گیلان در برابر این هجمه های اقتصادی بایستیم.
صادق نجفی افزود:خواسته دشمن فلج کردن اقتصاد کشور است .
وی ادامه داد:اقتصاد مردمی شدن ثمره انقلاب ما است و امروز در کشور ۸۴ هزار واحد صنعتی داریم و امروز همه مسولان وظیفه دارند که لحظه ای مشکلات اقتصادی واحدهای اقتصادی را رصد کنند.
نجفی با بیان اینکه باید خیلی از مشکلات استانها درهمان استان برطرف شود تاکید کرد:از رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت می خواهم که در کنار استاندار گیلان موانع واحد های اقتصادی این استان را رفع کند.
وی با اعلام اینکه امروز مانند روزهای دوران دفاع مقدس باید درمقابل دشمن بابستیم یادآور شد:اگر بانکها در راستای تسهیلات واحد های اقتصادی تولیدی بهانه بتراشند خیانت به نظام و ملت کرده اند.
نجفی با اشاره به استراتژیهای دقیق مسولان در راستای حمایت از واحدهای تولیدی گفت:باید شرایطی ایجاد کنیم که صنایع و واحدهای تولیدی هیچ موانعی نداشته باشند.
وی با بیان اینکه کشورهای همسایه بستر مناسبی در راستای صادرات کشور ایران هستند تاکید کرد:باید سرانه صادرات ما افزایش باید .
نجفی بکارگیری جوانان را در راستای حمایت از واحد های تولیدی را امری مهم دانست وگفت:باید بافراهم کردن بستر مناسب در راستای بکار گیری سرمایه های انسانی از وجود جوانان خوش ذوق کشور استفاده کنیم.
معاون وزیر صنعت معدن وتجارت با اعلام اینکه دولت سناریوهای متفاوتی در راستای گذرازوضعیت فعلی در کشور دارد ادامه داد:بامدیریت فعلی وضعیت کشور و کنترل بازار ارز و رفع موانع تهیه مواد اولیه می توان مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کرد.
نجفی با اشاره به اینکه همه ما خادم وسرباز تولید کننده گان هستیم گفت:این پرستیژ هایی که از سوی بعضی های رخ می دهد را کنار گذاشته وفقط به فکر خدمت به تولیدکننده گان باشیم.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در دیدار با مسولان (اگر من به جای شما باشم یقه خودم را پاره می کنم)گفت :مسولان ما باید در این شرایط باید با این روحیه حرکت کنند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران همچنین از برگزاری بزرگترین نمایشگاه واحدهای تولیدی در ۲۱ مردادماه سال جاری در کشور خبر داد.
درپایان این آیین از واحدهای نمونه صنایع استان گیلان تجلیل به عمل آمد.