این روزها و پس از انتشار جنجالی صوت محرمانه گفت و گوی ظریف و به حاشیه رفتن وی، کاندیداتوری لاریجانی آن هم نه از اردوگاه اصلاح طلبی بلکه از شورای وحدت اصولگرایی بیش از هر زمانی قوت گرفته است.

به گزارش ندای گیلان،تا همین چند ماه قبل علی لاریجانی، یکی از گزینه های جدی کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ به شمار می رفت به طوری که پیوسته بین دو طیف راست اصلاح طلبی و جریان سنتی و محافظه کار اصولگرایی دست به دست و گمانه هایی در خصوص این که لاریجانی گزینه نهایی آن ها برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، مطرح بود.

موضوعی که تا همین چند روز قبل و با قوت گرفتن احتمال کاندیداتوری محمد جواد ظریف با اما و اگرهای فراوانی همراه شده بود. اما این روزها و پس از انتشار جنجالی صوت محرمانه گفت و گوی ظریف و به حاشیه رفتن وی، کاندیداتوری لاریجانی آن هم نه از اردوگاه اصلاح طلبی بلکه از شورای وحدت اصولگرایی بیش از هر زمانی قوت گرفته است.

در همین زمینه محمد رضا باهنر رئیس پیروان خط امام و رهبری و عضو شاخص شورای وحدت اصولگرایی سیگنال هایی در خصوص احتمال کاندیداتوری لاریجانی برای شورای وحدت مطرح کرده است. او در گفت و گوی اخیر خود با فردا با بیان این که خط مشی شورای وحدت اصولگرایی با شورای ائتلاف تفاوت دارد، تصریح می کند که اگر لاریجانی اعلام آمادگی برای حضور در انتخابات کند، اسمش در لیست شورای وحدت قرار خواهد گرفت:« در کل شورای ائتلاف خیلی آبش با آقای لاریجانی در یک جوی نمی‌رود اما اگر زمانی آقای لاریجانی بیاید و بگوید من کاندیدا و نامزد هستم، می‌تواند جزو افرادی باشد که در شورای وحدت بررسی می‌شود.» .

باهنر در ادامه اظهارات اخیر خود، دفاع جانانه ای از چهره اصولگرایی لاریجانی کرده و معتقد است که رفتار لاریجانی در مجلس نه به خاطر تغییر رفتار سیاسی بلکه صرفا برای همدلی با دولت آقای روحانی بود. این چراغ سبز باهنر به لاریجانی اما با واکنش صریح منوچهر متکی همراه شد.

سخنگوی شورای وحدت با حمایت قاطعانه از کاندیداتوری رئیسی، در خصوص کاندیداتوری لاریجانی تصریح کرد که او کاندیدای شورای وحدت نیست و ادعای نامزدی او از این جریان دروغ پردازی های رسانه هاست! مصباحی مقدم دیگر عضو شورای وحدت اما همچون متکی مسئله کاندیداتوری لاریجانی و حمایت شورای وحدت از او را ، خیلی سفت و سخت رد نکرد و البته تاکید کرد که همچنان نظر این شورا و دبیرکل آن یعنی پور محمدی روی رئیسی است:« همان طور که قبلاً توسط بنده، آقای پورمحمدی و آقای متکی اعلام شده، اولویت جامعه روحانیت مبارز آقای رئیسی است… آقای پورمحمدی هیچ‌گونه اظهارنظری که از چنین گرایشی حکایت بکند (حمایت از لاریجانی)، نداشته است.» با این حال او هنوز نمی‌تواند نسبت به حمایت جریان اصلاحات اطمینان داشته باشد. وضعیت او در جبهه اصولگرایان نیز چنان نیست که بتواند به حمایت و پشتیبانی آنان دلخوش باشد.

در پی همین اوضاع است که روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» امروز او را استخوانی در گلوی اصولگرایان توصیف کرده و از این می‌نویسد که « نه می‌توانند رابطه جریانی و جناحی‌اش با راست سیاسی را منکر شوند و از دایره «خودی‌ها» کنارش بگذارند، نه می‌توانند از حضورش در دایره راستگرایان استقبال و برایش فرش قرمز پهن کنند.»

«آمدن یا نیامدن علی لاریجانی آن‌ طور که شنیده می‌شود به حضور یا نبود چند کاندیدای شاخص دیگر بستگی دارد. سیدابراهیم رئیسی، محمدجواد ظریف و اسحاق جهانگیری از جمله کسانی هستند که لاریجانی منتظر است تا ببیند تکلیف حضورشان در انتخابات چه خواهد شد. » در هر حال اما عالم سیاست، عالم ممکنات است و هیچ بعید نیست که صف آرایی ها در دقیقه ۹۰ دستخوش تغییرات فراوانی شود.