مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه قول هیچ مدالی را برای این دوره المپیک نمی‌دهم، اظهار کرد: اما تلاش می‌کنیم در المپیک 2020 ژاپن به حسرت 40 ساله کسب مدال المپیک پایان دهیم.

ندای گیلان:مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه قول هیچ مدالی را برای این دوره المپیک نمی‌دهم، اظهار کرد: اما تلاش می‌کنیم در المپیک 2020 ژاپن به حسرت 40 ساله کسب مدال المپیک پایان دهیم.

مسعود رهنمادرخصوص وضعیت هیئت بدمینتون گیلان در سال‌های اخیر با توجه به نبود پست ریاست در این هیئت به ایسنا گفت :بخشی از بی‌توجهی‌ها بر می‌گردد به خود جامعه بدمینتون گیلان که چندگانگی میان آنها زیاد بود، بخشی هم به ساختار و نوع آیین‌نامه‌ای که فعلا تنظیم شده است و بعنوان دستورالعمل باید رعایت کنیم بر می‌گردد.

وی ادامه داد: به هر حال اراده اداره‌کل در این است که به سمتی گام بردارد تا هیئت‌ها سامان بگیرند و پیشرفت کنند. از آن زمانی هم که در اداره ورزش جوانان شروع به کار کردم، قدم به قدم برگزاری انتخابات را در رشته‌های مختلف داشته‌ایم و امروز هم با تفویض اختیار از ریاست فدراسیون بدون سوءگیری انتخابات را برگزار کردیم. خوشبختانه هر دو کاندید از بدنه این رشته ورزشی بودند و یکی از آن‌ها رای آورد.

رهنما درخصوص حمایت اداره‌کل از ملی‌پوشان این رشته ورزشی در کسب سهمیه المپیک اظهار کرد :در سال‌های اخیر به واسطه رویکرد علمی سازمان، وزارتخانه و فدراسیون که زحمات بسیار زیادی می‌کشند، احتمال اینکه ما بتوانیم سهمیه برای ایران بگیریم خیلی زیاد است. در درجه اول کشور و بحث ایران برایم مطرح است و در درجه دوم هم بحث منطقه در بدمینتون سهمیه بگیرد که امیدوارم این سهمیه برای گیلان باشد.

وی با تاکید ادامه داد: این امید وجود دارد که بچه‌های ما بتوانند با حمایت سهمیه بگیرند و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که ضریب گرفتن سهمیه‌شان بالا برود. پیگیر این مسائل در رشته‌های مختلف مثل شمشیربازی، دوچرخه‌سواری، بوکس و قایقرانی هستم که بتوانیم سهمیه بگیریم البته بسیار سخت است .

رهنما در خصوص المپیک 2016 ریو افزود: با تمام این تلاش‌ها، قول هیچ مدال یا سهمیه‌ای را در بازی‌های این دوره المپیک نمی‌دهم اما به امید خدا برای بازی‌های 2020 ژاپن تلاش خواهم کرد که گیلان هم سهمیه‌های خوب کسب کند و هم حسرت 40 سال بی مدالی المپیک را از بین ببرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان همچنین از سفر امیررضا خادم به گیلان خبر داد و گفت: دکتر خادم معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، روز چهارشنبه 23 اردیبهشت به گیلان سفر می‌کنند. تلاش می‌کنیم از حضور ایشان در گیلان برای کمک به ورزش استان استفاده کنیم و با نشان دادن نقاط قوت هیئت‌ها شرایطی را ایجاد کنیم که رغبت کنند به استان ما توجه بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: معاون پارلمانی وزارت ورزش جلسه‌ای با روسا، نواب رئیسان و دبیران هیئت‌ها و همچنین روسای ادارات شهرستان‌ها خواهند داشت.

مجمع انتخابات هیات بدمینتون گیلان که با شرکت 17 نفر از اعضای مجمع با ریاست مسعود رهنما، مدیرکل ورزش و جوانان استان، یکشنبه 20 اردیبهشت در سالن اجتماعات اداره‌کل برگزار شد، سید شروین قریشی با 10 رای اعضا برای چهارسال به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.