شهردار رشت اظهار کرد: اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهر رشت به طور قطع نیاز به اعتبارات ملی یا سرمایه گذاری های کلان دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،شهردار رشت با اشاره به استفاده رینگ دور شهرها برای حمل و نقل بار و جا به جایی مسافر، اظهار کرد: با توجه به وسعتی که پروژه های رینگ شهری به لحاظ کلان محوری دارند، به طور معمول وزارت راه شهرسازی این طرح ها را انجام می دهد.
رحیم شوقی به اجرای پروژه های رینگ شهرهای لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه و بخش پره سر تالش توسط راه و شهرسازی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهر رشت به طور قطع نیاز به اعتبارات ملی یا سرمایه گذاری های کلان دارد.
وی با بیان اینکه پروژه رینگ ۹۰ متری شهر رشت از جاده لاکان، جاده فومن، پیربازار و جاده انزلی مسیر لاهیجان می گذرد و دوباره به میدان امام علی (ع) و میدان گیل منتهی می شود، تصریح کرد: احداث رینگ ۹۰ متری موجب می شود ترافیک به جریان اصلی تردد داخل شهر وارد نشده و به طور قطع خلوت شدن خیابان ها و کاهش ترافیک شهری را به همراه دارد.
شهردار رشت، دور دوم سفر ریاست جمهوری به گیلان را فرصت مغتنمی برای قرار گرفتن اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهر در مصوبات سفر ذکر کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری استاندار محترم و نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در بستر وحدت رویه در استان بتوانیم این پروژه را با بهره گیری از اعتبارات ملی در چند فاز اجرایی کنیم.
رینگ ۹۰ متری همان کمربندی است که دور شهر رشت طراحی شده، به طوری که از میدان گیل شروع می شود، تمام شهر را دور می زند و دوباره به همان میدان گیل می رسد.
طبق آخرین برآوردها برای اجرای یک قطعه ۴ کیلومتری از رینگ ۹۰ متری رشت که در مجموع حدود ۳۴ کیلومتر طول دارد، بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است و اگر این میزان اعتبار را به تمام مسیر رینگ ۹۰ متری تعمیم دهیم به نرخ امروز بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
طبق آمارها، روزانه حدود یک هزار دستگاه کامیون با مقصد و مبدا بندر انزلی از داخل شهر رشت تردد می کنند و فشار مضاعفی در حوزه ترافیکی تحمیل می کند.