در بیست و نهمین جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان فومن اعلام شد این شهرستان در نقطه پیک سومین موج شیوع کرونا قرار گرفته است و تعداد واقعی بیماران بیشتر از آمارهای موجود است.

به گزارش ندای گیلان،بیست و نهمین جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.
فرماندار شهرستان در این جلسه اظهار داشت: هم اکنون در نقطه پیک سومین موج شیوع بیماری کرونا هستیم.
محسنی اعلام کرد: مهم ترین عامل در بحث پیشگیری، همکاری خود مردم است و بازار، اصناف و تمام اقشار اجتماعی باید با همکاری و تعهد اجتماعی، در این زمینه اقدام نمایند.
وی با اشاره به انجام بازدیدهای سرزده از ادارات درخصوص رعایت نکات بهداشتی، تمام روسای ادارات را ملزم به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و مستندسازی اقدامات انجام شده دانست.
محسنی با تاکید بر فرهنگ سازی به منظور رعایت نکات بهداشتی، خواستار همکاری تمام ادارات، مردم و به ویژه فضای مجازی در این خصوص شد.
وی افزود: باید به منظور کنترل و محدودسازی بیماری کرونا، ضمن افزایش تیم های بازرسی، از ظرفیت دهیاری ها، شوراهای اسلامی، خانه های بهداشت و پایگاه های بسیج استفاده بیشتری کرد.
محسنی در ادامه تصریح کرد: برگزاری کلیه مراسم جشن یا عزاداری در اماکن باز و همچنین مسقف ممنوع است.
فرماندار شهرستان با تاکید بر لزوم بازرسی ها جهت اطمینان از رعایت مراتب قانونی در فروش محصولات بهداشتی، خواستار برنامه ریزی و تعیین جدول زمانبندی جهت انجام این بازرسی ها شد.
محسنی در ادامه، سیاست ها و مصوبات ستاد ملی مدیریت بیمار کرونا را برای اعضای ستاد تشریح کرد.
وی افزود: با توجه به نزدیکی عید قربان، اداره شبکه دامپزشکی بر انجام ذبح گوسفند نظارت داشته باشد.
سرهنگ جانباز فرمانده سپاه ناحیه فومن، با تشکر از اقدامات انجام شده در برگزاری رزمایش مواسات و همدلی، از برنامه ریزی جهت توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی دیگر در سطح شهرستان خبر داد.
در ادامه، اعضای جلسه به ارائه گزارش عملکرد خود در خصوص مدیریت بیماری کرونا در شهرستان پرداختند.
دکتر یکتا رئیس شبکه بهداشت شهرستان فومن با بیان این که بسیاری از مبتلایان بدون هیچ گونه علائمی بیمار هستند، تعداد واقعی بیماران را بیشتر از آمارهای موجود دانست و خواهان این شد که در قیاس با اسفند ماه سال گذشته، حساسیت بیشتری اعمال شود.