دومين جلسه كميته حمل و نقل هوايي گيلان به رياست معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گيلان و اعضاي اين كميته در محل سالن اجتماعات استانداري گيلان برگزار شد.

ندای گیلان:دومين جلسه كميته حمل و نقل هوايي گيلان به رياست معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گيلان و اعضاي اين كميته در محل سالن اجتماعات استانداري گيلان برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه مهندس حجت شعبانپور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گيلان با انتقاد از عدم حضور بعضي از مديران مرتبط با صنعت حمل و نقل هوايي در اين جلسه، تاكيد کرد اين جلسه هر ماه يكبار تشكيل شود.

وي ضمن تاكيد بر پيگيري مصوبات توسط مديركل فرودگاه استان گيلان به عنوان دبير كميته حمل و نقل هوايي گيلان، اظهار کرد: تشكيل جلسه مشترك استاندار گيلان با مديران عامل شركت‌هاي هواپيمايي در تهران را با موضوع افزايش پروازهاي رشت به مقاصد مختلف شخصا پيگيري مي‌کنم.

در ادامه جلسه مهندس فتاح رضواني مديركل فرودگاه استان گيلان ضمن تبريك اعياد شعبانيه، گزارشي از پيگيري‌هاي مصوبات جلسه گذشته حمل و نقل هوايي گيلان ارائه داد. برگزاري جلسه هم‌انديشي با همكاري اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري گيلان و با حضور مديران دفاتر خدماتي گيلان در محل سالن همايش اداره‌كل فرودگاه استان گيلان در اواخر سال گذشته، مذاكره با مديران شركت‌هاي هواپيمايي براي افزايش پرواز از فرودگاه رشت كه مسير تهران به رشت روزهاي شنبه هر هفته از 19 ارديبهشت توسط شركت هواپيمايي آسمان اضافه شد.

وي ادامه داد: شركت در جلسه اتاق بازرگاني با موضوع تجاري‌سازي فرودگاه سردارجنگل رشت كه از طرف جمعي از كارخانه‌داران واردكننده قطعات خارجي مستقر در منطقه آزاد انزلي درخواست شده و در حال بررسي است.

مهندس رضواني افزود: برقراري پرواز كيش به رشت، رشت به مشهد، مشهد به رشت و رشت به كيش توسط هواپيمايي كيش اير روزهاي يكشنبه هر هفته از سوم خرداد، برقراري مسير قشم به رشت و بالعكس توسط شركت هواپيمايي آسمان در صورت پشتيباني‌هاي لازم توسط مسئولين استان و منطقه آزاد و پرواز شيراز به رشت و بالعكس توسط شركت هواپيمايي ايران اير تور هفته‌اي چهار سورتي كه در دست اقدام است.

مديركل فرودگاه استان گيلان گفت: تعداد پروازهاي هفتگي فرودگاه رشت از 44 سورتي به 60 سورتي پرواز رسيده است و جلسه هم‌انديشي با مديران دفاتر فروش بليت كه داراي مجوزهاي بند الف، ب و پ هستند در فرودگاه سردارجنگل رشت برگزار شد و متعاقب آن دو نفر از بازرسان سازمان هواپيمايي كشوري در ارديبهشت ماه از آژانس‌هاي مستقر در گيلان بازديد بعمل آورده و نتيجه نظارت را به سازمان هواپيمايي كشوري منعكس کردند.

مهندس رضواني با انتقاد از اينكه در بعضي از جلسات استاني عنوان شده است كه “فرودگاه سردارجنگل رشت داراي محدوديت‌هايي براي برقراري پرواز است” افزود: فرودگاه سردارجنگل رشت هيچ گونه محدوديتي براي برقراري پروازهاي مسافري و باري ندارد و در صورت درخواست پروازهاي مسافري و باري به مقاصد داخلي و خارجي، فرودگاه آمادگي ارائه خدمات بطور شبانه‌روز را خواهد داشت.