فرماندار شفت گفت: دیدگاه فرهنگی باید تغییر کند و عرصه کتابخوانی و فرهنگ کتاب می تواند به پوست اندازی فرهنگی کمک کند.

به گزارش‌ ندای گیلان از شفت، محمدرضا محسنی امروز در دیدار با مسئولان کتابخانه‌های عمومی‌این شهرستان با تبریک هفته کتابخوانی و تکریم مقام کتاب گفت: شهرستان هایی که رشد فرهنگی در آنها بیشتر است ؛ پیشرفت عمرانی بهتری داشته اند.

فرماندار شفت با بیان اینکه شفت نیازمند دو نوع پوست‌اندازی برای توسعه و پیشرفت است، افزود: پوست اندازی فرهنگی سبب می شود که پوست اندازی عمرانی زودتر محقق شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل این شهرستان پرداختن به مسایل حاشیه ای است افزود: دیدگاه فرهنگی باید تغییر کند و عرصه کتابخوانی و فرهنگ کتاب می تواند به پوست اندازی فرهنگی کمک کند.

محسنی با اشاره به اینکه شفت مهد فرهیختگان و عالمان بزرگ بود افزود: آنان با آن امکانات محدود گذشته توانستند این دیار را به مهد بزرگان تبدیل کنند و اکنون برای استمرار این روند باید به نگاه پیشینان خود توجه بیشتری داشته باشیم و این یک نوع نگاه ارتجاعی نیست بلکه استفاده از تجربه گذشتگان است.

فرماندار شفت با اشاره به قدمت 3000 ساله زندگی اجتماعی در شفت افزود: جامعه امروز ما نیازمند پوست اندازی فرهنگی است و در این عرصه باید فرهنگ کتابخوانی را به خصوص در بخش کودکان و نوجوانان گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ مطالعه به سمت فضای مجازی می رود افزود: با ایده پردازی و برنامه محوری می توان جایگاه کتاب و کتابخوانی را حفظ و ارتقا بخشید.

نماینده عالی دولت در شفت با استقبال از حضور در انجمن کتابخانه های این شهرستان تصریح کرد: پرونده ساختمان کتابخانه مرکزی شفت سالهاست بدون راه حل مانده و باید راه حل منطقی برای آن پیدا کرد.

زینب عزیزپور رییس اداره کتابخانه های عمومی شفت با اشاره به فعال بودن انجمن های شعر و قصه گویی در این نهاد افزود: مشترک بودن ساختمان کتابخانه مرکزی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شفت یکی از موانع گسترش فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان است.

 وی با بیان اینکه کتابخانه های این شهرستان 1200 نفر عضو دارد افزود: عدم تخصیص سهم 0.5 درصدی درآمدهای شهرداری به کتابخانه های شفت مشکلات زیادی را را برای ما به وجود آورده است.

در پایان این نشست فرماندار شفت با اهدای لوح سپاس و هدایا از زحمات فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی این شهرستان تقدیر به عمل آورد.