مراسم تجلیل از خادمان قرآن که هر سال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شد، امسال 25 بهمن‌ماه و بدون حضور روحانی برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس،  همایش تجلیل از خادمان قرآنی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جانبی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که در آن تعدادی از اهالی قرآن کریم در موضوعات مختلف توسط رئیس جمهور تجلیل می‌شوند.

این همایش امسال به دلیل مشغله‌های رئیس جمهور در ماه مبارک رمضان برگزار نشد و به این ترتیب یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های نمایشگاه امسال هم لغو شد.

حجت‌الاسلام محمد‌رضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: برنامه رئیس جمهور در همه شب‌های ماه رمضان پر است، از این رو همایش تجلیل از خادمان قرآنی در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد.

پس از آن وی از مکاتبه با دفتر رئیس جمهور برای حضور در همایش تجلیل از خادمان قرآن خبر داد و افزود: اسامی خادمان قرآن امسال آماده است اما برای برپایی منتظر هستیم که زمان مناسبی را رئیس جمهور مشخص کند تا از خادمان قرآن تجلیل به عمل بیاید.

رئیس جمهور در مراسم تجلیل از خادمان قرآن شرکت نمی‌کند

با وجود اینکه نه تنها فعالان قرآنی بلکه مسئولان ارشاد نیز منتظر بودند که رئیس جمهور برای حضور در این همایش زمان مناسبی را اعلام کند و این همایش با حضور وی برگزار شود اما بازهم رئیس جمهور از حضور در این همایش امتناع کرده و قرار است مراسم با حضور وزیر ارشاد برگزار شود به طوری که عباس نظری مدیرکل هماهنگی و ارتباطات معاونت قرآن و عترت در جلسه هماهنگی و ارتباطات معاونت قرآن و عترت از برپایی همایش تجلیل از خادمان قرآن با حضور وزیر ارشاد خبر داده است.

وی با بیان اینکه مراسم تجلیل خادمان قرآن 25 بهمن ماه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار می‌شود، افزود: این مراسم 25 بهمن‌ماه ساعت 9 صبح و با حضور وزیر ارشاد، جامعه قرآنی کشور، مسئولان استانی و کشوری برگزار خواهد شد. علاوه بر مراسم تجلیل از خادمان قرآنی کشور، برگزیدگان سیزدهمین و چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت و طرح قرآنی تسنیم و طرح تلاوت نور تقدیر به عمل خواهد آمد.

نظری در ادامه از برگزاری همایش کارشناسان، معاونان قرآنی سراسر کشور خبر داد و گفت: این همایش 26 بهمن‌ماه با حضور حجت السلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

امید است که مسئولان کشورمان به برنامه‌های قرآنی توجه بیشتری داشته باشند چرا که تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی در گرو اهمیت دادن به امور دینی و قرآنی است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/YM5OZ8