استاندار گیلان با بیان اینکه ۴۰۰ هزار گیلانی در سامانه سلامت طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا ثبت اطلاعات کرده اند، تصریح کرد: از این تعداد ۵۰ هزار نفر از طریق سامانه و ۳۵۰ هزار نفر نیز از طریق تلفنی به ثبت اطلاعات و غربالگری پرداخته اند.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع شامگاه دوشنبه در گفتگویی با اشاره به برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس با وزیر بهداشت، اظهار کرد: این جلسه با محوریت بررسی اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در کشور و استان گیلان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای غربالگری و شناسایی موارد مشکوک و آموزش به مردم است، افزود: مقرر شده قرارگاهی مردمی با محوریت فرمانداران، فرماندهان سپاه و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در سطح شهرستان‌ها تشکیل شود.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه در اجرای این طرح از ظرفیت بسیجیان، بهروزان، کارشناسان بهداشت محیط استفاده می‌شود، گفت: استان گیلان بر اساس آمار جز نخستین استان‌ها و شهرهای اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع این طرح در استان گیلان ۴۰۰ هزار گیلانی در سامانه سلامت ثبت اطلاعات کرده اند، تصریح کرد: از این تعداد ۵۰ هزار نفر از طریق سامانه و ۳۵۰ هزار نفر نیز از طریق تلفنی به ثبت اطلاعات و غربالگری پرداخته اند.

زارع در ادامه با اشاره به اینکه آموزش‌های ارائه شده از سوی کارشناسانه و مجریان اجرای این طرح، افزود: اجرای این طرح به غربالگری، پایش و شناسایی آن دسته از افرادی که نیازمند ویزیت پزشکی و یا بستری در مراکز درمانی هستند کمک می‌کند.

وی به تعطیلی همه مراسم و تجمعات مردمی اعم از مراسم ختم، عروسی، گردهمایی اشاره و اظهار کرد: مردم تا حدودی زیادی با مسئولان ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان گیلان همکاری کرده اند اما باز هم نیازمند همکاری‌ها بیشتر و حضور در منازل و عدم تردد غیر ضرور در سطح معابر هستیم.