مجيد الهيان گفت:کشورهای غربی و اروپایی تبلیغات وسیعی در حوزه حقوق بشر و حمایت از انسانها دارند در حالیکه عملکردشان در تناقض با ادعای آنها است.

به گزارش ندای گیلان از تالش، مجيد الهيان قائم مقام دادگستري استان گيلان د با تبریک اعیاد شعبانیه، توفیق بهره برداری از برکات این ماه را از خدای متعال مسئلت نمود.

 وی با تکریم مردم  فهیم و صبور بخش کرگانرود ابراز امیدواری کرد عملکرد عادلانه قضات که حق مسلم مردم در حکومت اسلامی است منتج به احقاق حق و ابطال باطل در جامعه شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد:  شان یک قاضی و آنچه از او به جای می ماند، شان خدمت است و باید تلاش کند تا در مسیر رضای الهی و رضایت خلق خدا گام بردارد.

الهیان با بیان اینکه دین اسلام دینی اجتماعی است که به همه جوانب زندگی بشر توجه دارد اظهار داشت: کشورهای غربی و اروپایی تبلیغات وسیعی در حوزه حقوق بشر و حمایت از انسانها دارند در حالیکه عملکردشان در تناقض با ادعای آنها است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه قضاوت جایگاه پیامبر و وصی پیامبر می باشد ابراز داشت: همه قضات از جانب ولی امر ماذون هستند و موظفند در چهارچوب قانون عمل نمایند.

این مقام ارشد قضایی باستناد برخی روایات، آثار و برکات  قضاوت عادلانه در جامعه را مانند بارش 40 روز باران در زمین خشک و تفتیده  عنوان کرد و افزود: یکی از طرفین دعوا در محاکم قضایی بر اساس شواهد و ادله محکوم خواهد شد و قاضی باید تمام تلاش خود را در تشخیص حق و باطل به کار بندد تا  بیگناهی به ناحق گرفتار نگردد.

وی با اشاره به گستردگی کار در حوزه های قضایی استان تصریح کرد: علی رغم کمبود امکانات، همکاران اداری و قضایی درانجام وظایف محوله، به نحو مطلوبی عمل می نمایند.

قائم مقام دادگستري استان گيلان در ادامه به کارکنان قضایی و اداری  این شهرستان توصیه کرد تا در راه جلب رضایت قلبی مردم چون گذشته با صبر و حوصله و برخورد مناسب، تعامل نیکویی با مردم داشته باشند.

وی از وقوع کمتر جرائم خشن در استان گیلان به نسبت سایر استان های کشور خبر داد و  افزود: جرائم خرد ناشی از کم صبری و پایین بودن آستانه تحمل مردم می باشد و می طلبد تا با ارشاد و هدایت های معنوی ائمه جمعه و بزرگان و معتمدین شاهد کاهش آمار این جرائم در استان باشیم.