‌‌‌‌‌ندای گیلان:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بورس کالای ایران، بازار محصولات کشاورزی در کشور ما به شکل سنتی بوده و زمان آن رسیده است که به سمت مدرن شدن بازارهای کشاورزی حرکت کنیم و دولت می تواند از پتانسیل بورس کالا برای توسعه بخش کشاورزی استفاده کند. علی اکبر مهرفرد بهطوری که در […]

‌‌‌‌‌ندای گیلان:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بورس کالای ایران، بازار محصولات کشاورزی در کشور ما به شکل سنتی بوده و زمان آن رسیده است که به سمت مدرن شدن بازارهای کشاورزی حرکت کنیم و دولت می تواند از پتانسیل بورس کالا برای توسعه بخش کشاورزی استفاده کند.
علی اکبر مهرفرد بهطوری که در معاملاتی همچون قیمت تضمینی، کشاورزان دیگر مجبور به فروش محصولاتشان با قیمتهای پایین نبوده و به آسانی کالاهای خود را با حمایت دولت و بدون هیچ نگرانی روی تابلوی بورس کالا خواهند برد.
به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، این طرح بهطور کامل از کشاورزان حمایت کرده و علاوه بر شفافیت قیمتی شرایطی را در اختیار معامله گران قرار خواهد داد تا با فروش محصولات با قیمت واقعی و دریافت سریع وجه معامله، انگیزه بیشتری برای تولید محصولات باکیفیتتر پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح مذکور هزینههای دولت را نیز کاهش میدهد، چرا که دولت به جای پرداخت کل بهای کالای خریداری شده از کشاورزان، تنها مابهالتفاوت آن را پرداخت خواهد کرد.
مهر فرد در مورد نقش سازمان مرکزی تعاون روستایی در اجرای موفق طرح قیمت تضمینی گفت: این سازمان با معرفی انبارها به بورس کالای ایران تلاش میکند، تا بهعنوان بازارگردان در روند معاملات محصولات کشاورزی ایفای نقش کند، تا این سیاست جدید دولت به نحو احسن در این بازار شفاف اجرایی شود.
به گفته این مقام مسئول، یکی از اصلی ترین مشکلات خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت، دیرکرد، در پرداخت وجه معامله به کشاورزان بوده است که امروز خوشبختانه با اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالای ایران شاهد بروز رسانی ابزارهایی هستیم که ما را در جهت رفع مشکلات گذشته و رونق بازار سوق می دهد.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: مطمئنا سیاستهای ماده 33 قانون افزایش بهره وری کشاورزی، تاثیر به سزایی در رونق بخش کشاورزی خواهد گذاشت که با اجرای طرحهای جدید و فاصله گرفتن از بازار سنتی میتوانیم بهتدریج شرایط بهتری را برای این بخش شاهد باشیم.انتهای پیام/ب