معاون آموزش و پژوهش کانون فرهنگی ـ هنری مساجد از برگزاری طرح ملی «تصحیح، آموزش صحت قرائت نماز» در مساجد کشور خبر داد و گفت: برای برگزاری این طرح بسته‌های آموزشی نیز تصحیح شده است.

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، طرح ملی «تصحیح؛ آموزش صحت قرائت نماز» با هدف توجه به صحت قرائت و زیباخوانی اذکار نماز به همت کانون فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

«محمدرضا جعفری» معاون آموزش و پژوهش کانون فرهنگی هنری مساجد با اشاره به برگزاری طرح «تصحیح؛ آموزش صحت قرائت نماز» اظهار داشت:این طرح در 6 جلسه طراحی شده و قرار است در مساجد سطح کشور برگزار شود.

 

 

وی هدف از برپایی این طرح را اهمیت توجه به نماز و صحیح‌خوانی اذکار نماز عنوان کرد و افزود: در طرح «تصحیح؛ آموزش صحت قرائت نماز» یک جلسه شامل بیان احکام فقهی و ضرورت یادگیری قرائت صحیح اذکار نماز،  2جلسه آموزش صحت قرائت و 3 جلسه تصحیح اذکار نماز برگزار می‌شود.

جعفری با بیان اینکه طرح ملی «تصحیح؛ آموزش صحت قرائت نماز» توسط ائمه جماعات یا مربیان قرآنی مساجد برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: برای ثمربخشی این طرح بسته‌های آموزشی نیز تهیه کرده‌ایم که در این بسته‌ها علاوه بر جزوه آموزشی شامل مسائل فقهی، آموزش اذکار نماز و همچنین حروفی که باید در نماز به درستی ادا شود، لوح فشرده و فلش‌کارت‌هایی قرار دارد.

وی به وجود لوح فشرده و بسته صوتی آموزش زیباخوانی اذکار نماز توسط سیدمهدی سیف اشاره کرد و گفت: در این بسته آموزشی قرائت نماز مقام معظم رهبری و همچنین عباس سلیمی، بهروز یاریگل و سیدمهدی سیف وجود دارد؛ علاوه بر این تجوید نماز توسط سیدمحسن موسوی‌بلده و سیدمهدی سیف در این لوح فشرده گنجانده شده است.

جعفری با بیان اینکه بسته‌های آموزشی تا ماه آینده در بین مساجد توزیع می‌شود، خاطر نشان کرد: امیدواریم با برگزاری طرح «تصحیح؛ آموزش صحت قرائت نماز» گامی به سوی ترغیب مردم برای حضور در مساجد و توجه به صحت قرائت نماز برداریم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/PI5GS3